کد خبر:16851
پ

توسعه طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای در تهران با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این طرح در منطقه ۲ به صورت پایلوت اجرایی شد.

به گزارش روزانه نیوزو به نقل از وحید سرلک گفت: توسعه طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای در تهران با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این طرح در منطقه ۲ به صورت پایلوت اجرایی شد که موفقیت آمیز بود، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طرح هوشمندسازی پارک حاشیه ای در مناطق دیگر نیز اجرایی خواهد شد.

سرلک با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر باید طرح هوشمندسازی پارک حاشیه ای در همه تهران اجرایی شود، گفت: با وجود این مصوبه، شهرداری تهران مناطق مرکزی رو به بالا را در این طرح گنجانده است.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان داد که در این مناطق که عبارتند از مناطق ۳، ۶، ۱، ۵، ۲۱، ۲۲، ۱۱ و ۱۲ حدود ۷۰ هزار جای پارک وجود دارد گفت: ما برای هوشمندسازی فضاهای پارک خودرو سه شرط را مد نظر قرار می دهیم. به گونه ای که فضاهای جای پارکی هوشمندسازی می شوند که اولا در بازه های زمانی متغیر میزان تقاضا بیشتر از عرضه باشد و همچنین کمتر از ۵۰ درصد فضای پارک مسکونی باشد یعنی اماکن غیر مسکونی در آن معبر بیشتر وجود داشته باشد و همچنین این طرح تنها در خیابان های اصلی و جمع کننده و نه خیابان های محلی اجرایی می شود.

وی در مورد زمان اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه ای در مناطق دیگر گفت: تا پایان ماه جاری اسناد مناقصه منتشر شده و به نظر می رسد برای برگزاری مناقصه، انتخاب پیمانکار و برای تابلوگذاری و کدگذاری حدود دو ماه زمان لازم است و نهایتا تا بهمن ماه این مناطق زیر چتر اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه ای قرار می گیرند.

وی در خصوص میزان موفقیت این طرح گفت: معمولا در ابتدای اجرای طرح های جدید مقاومت هایی صورت می گیرد و در مورد اجرای این طرح در منطقه ۲ نیز مقاومت هایی صورت گرفت اما وقتی مردم دیدند که اجرای این طرح به نفع آنها است رضایت دادند اما معمولا مغازه دارهایی که خودروهایشان را صبح تا شب مقابل مغازه شان پارک می کردند هنوز گلایه هایی از اجرای این طرح دارند.

سرلک با بیان اینکه با توسعه اجرای این طرح در شهر تهران تعداد خودروهای کنترل فضای پارک نیز افزایش می یابد، افزود: بر اساس استانداردها برای هر ۱۵۰۰ فضای پارک حاشیه ای یک خودرو نیاز است اما ابتکار عمل در اختیار پیمانکار است. چرا که ممکن است از موتوربرقی استفاده کند اما آنچه که مهم است اینکه در اجرای این طرح عامل انسانی دخیل نیست و میزان خطاها به شدت کاهش می یابد.

وی در مورد قیمت فضای پارک حاشیه ای گفت: مصوبه شورای شهر در مورد قیمت گذاری پارک حاشیه ای متعلق به سال ۹۳ است و لایحه جدید نیز هنوز در فرمانداری مانده است و ما بر اساس مبلغ سال ۹۳ نسبت به قیمت گذاری اقدام کرده ایم./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید