کد خبر:16872
پ

پالایشگاه های نفت آمریکا نرخ پالایش خود را پایین‌تر از سطح معمول نگه داشته اند. کل محصولات نفتی که هفته گذشته وارد بازار آمریکا شد، 4 درصد کمتر از میانگین 5 ساله بود و میزان نفت خام پالایش شده تقریبا 17 درصد پایین تر از میانگین 5 سال قرار داشت.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از رویترز، کاهش تولید نفت ائتلاف اوپک پلاس و محدودیت فعالیت پالایشگاه‌ها تعادل را به بازارهای نفت بازگردانده و باعث شده ذخایر نفت آمریکا هم به تدریج به حد طبیعی بازگردند.

احتمالاً پالایشگاه‌ها همین روند محدود شدن فعالیت خود را در دو تا سه ماه آینده هم ادامه می‌دهند تا ذخایر را به سطح طبیعی بازگردانند. سیستم پالایشگاهی معمولاً در این فصل از سال به خاطر تعمیرات و نگهداری محدود می‌شود ولی پس از پایان این فصل، فعالیت آن تسریع خواهد شد.

افزایش احتمالی فعالیت‌های پالایشگاهی یک دلیل دیگر برای تصمیم اوپک پلاس مبنی بر تمدید قرارداد کاهش تولید تا ماه مارس است.

با توجه به این که ذخایر نفت خام و میعانات گازی دنیا هنوز هم بالاتر از میانگین 5 ساله است، اوپک پلاس و پالایشگاه‌ها باید همین رویکرد خود را حداقل تا ماه مارس ادامه دهند تا قیمت نفت تحت تأثیر قرار نگیرد

ذخایر نفت خام و محصولات نفتی آمریکا خارج از ذخایر استراتژیک این کشور، 11 میلیون بشکه در هفته گذشته کاهش یافت و در کل 96 میلیون بشکه طی 16 هفته گذشته پایین آمده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد ذخایر نفت اقتصادی این کشور 7 درصد بالاتر از میانگین 5 ساله ولی 14 درصد پایین تر از اوج اواسط ماه جولای است. ذخایر اقتصادی آمریکا در 15 هفته از 16 هفته گذشته رو به کاهش بوده است که نشان می‌دهد نفت کمتری به خاطر کاهش تولید اوپک ‌پلاس وارد بازار شده است./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید