کد خبر:17060
پ

در صورت عدم رعایت پروتکل ها، ممکن است در آذر و دی ماه میزان جان‌باختگان ناشی از کرونا به ارقام چهار رقمی هم برسد.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از دکتر حسین کرمانپور، پیک فعلی بدترین پیک کرونا محسوب می‌شود و از تیر ماه هم اعلام کرده بودیم که در پاییز بدترین پیک را خوهیم داشت و فاجعه خواهد بود که اکنون این فاجعه را می‌بینیم و همانطور که وزیر بهداشت هم اشاره کردند، احتمال دارد با ادامه این روند و عدم رعایت پروتکل ها، در آذر و دی ماه از این اعداد و ارقام سه رقمی هم در حوزه مرگ و میر ناشی از کرونا عبور کرده و در حوزه میزان جان‌باختگان ناشی از کرونا به ارقام چهار رقمی هم برسیم.

کرمانپورتاکید کرد:  تمام تلاش‌هایی که انجام می‌دهیم تا مردم رعایت کنند، برای این است که از این وضعیت اپیدمی به سلامت و یا با کمترین عارضه بگذریم. کسانی که این دستورالعمل ‌ها را رعایت می‌کنند تا زمانیکه یا واکسن در دسترس قرار گیرد و یا داروی تضمینی کووید-۱۹ ایجاد شود و یا اپیدمی به نحوی تمام شده و فروکش کند که بیمارستان‌ها قابلیت ارائه درمان به صورت وسیع را داشته باشند، سلامتی‌شان تضمین می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر تعداد جمعیتی که به دلیل ابتلا به کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، زیاد است و از طرفی تعداد تخت‌هایی که داریم، محدود است. ما زمانی از یک بیماری می‌ترسیم که یا دارو و واکسن نداشته باشد و یا آنقدر تعداد بیمار زیاد باشد که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی قابلیت پاسخگویی به این تعداد بیمار را نداشته باشد که باعث می‌شود عده‌ای در صف مانده و دچار آسیب شوند.

همچنین کرمانپور گفت: ما هم اگر رعایت نکنیم یا تعداد بیماران مراجعه‌کننده زیاد شود، تلفات کادر بهداشت و درمان هم افزایش می‌یابد. به هر حال در اردیبهشت و خرداد ماه فوتی‌های حوزه سلامت هم به شدت کاهش یافت، اما در حال حاضر طی این مدت تیر ماه به بعد به شدت آمار شهادت همکاران حوزه سلامت در بخش بهداشت و درمان افزایش یافت.

او در ادامه گفت: اگر مردم به محدودیت‌ها توجه کرده، خودشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، به خودشان ترحم کرده و به کادر بهداشت و درمان هم لطف کنند، قول می‌دهم که در اول دی ماه پیک کاملا نزولی شود. در غیر این صورت به جایی می‌رسد که آمار افزایش می‌یابد./ایسنا

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید