کد خبر:17079
پ

شرایط اعمال محدودیت‌ها امور ضروری کشور روی زمین نخواهد ماند. مسئولین تامین مایحتاج مردم باز هستند. بی‌تردید در روند تولید کالای ضروری زنجیره‌ای تا رسیدن کالا به دست مردم وجود دارد که باید همگی فعال باشند.

به گزارش روزانه نیوز وبه نقل از رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا در وضعیت قرمز هرچند که شهر در نقطه تعطیلی قرار می‌گیرد اما مشاغل ضروری فعال خواهند بود. البته برای کارکنانی که در شرایط ضروری باید در محل کار خود حضور داشته باشند نسبت به سایر کارکنان باید امتیازاتی در نظر گرفته شود. به ویژه زمانی که این موضوع طولانی باشد. دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید تفاوتی‌هایی میان این کارکنان در نظر بگیرند. بی‌تردید اگر این محدودیت‌ها در طرح جدید اعمال شود مساله فاصله‌گذاری در حد قابل قبولی محقق می‌شود.

حسین ذوالفقاری گفت: شرایط بیماری کرونا امروز در وضعیت اضطرار است و کادر درمانی و نیروهای خدماتی بیمارستان شرایط خاصی دارند، تنها کافی است برای درک احساس مسئولیت برای مدت ۱۲ ساعت نه پوشیدن لباس پرستاران بلکه استفاده از دو ماسک به صورت همزمان را تجربه کنیم تا متوجه شویم چقدر شرایط سخت و طاقت‌فرساست.

ذوالفقاری بیان کرد:به طور کلی حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر مجاز است. البته باید پروتکل‌ها و ضوابط تعیین شده وزارت بهداشت رعایت شود و در این راستا نظارت وزارت راه نیز وجود خواهد داشت. براساس آنچه در سامانه ماسک محقق شده مدیریت هوشمند انجام می‌شود به این ترتیب که فردی که تست پی‌سی‌آر آن مثبت شده در سیستم بهداشت و درمان اطلاعاتش ثبت می‌شود و از طریق سامانه ماسک ردیابی خواهد شد و اگر سفر داشته باشد مبلغ ۲۰۰ هزار تومان روی فیش تلفن همراه، تلفن ثابت یا پلاک خودروی وی جریمه اعمال می‌شود و با پیامک نیز به وی اطلاع داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: هر شهری که تمایل دارند زودتر محدودیت‌ها در آن کاهش پیدا کند لازم است مسئولین و آحاد مردم آن شهر به صورت جدی پای کار بیایند. بسیاری احساس می‌کنند خواب می‌بینند که چنین اتفاقی در کشور در حال وقوع است. باید همه مشارکت کنیم وگرنه وضعیت بیماری بدتر، شرایط سخت‌تر و ضرور و زیان مشاغل افزایش پیدا می‌کند. متاسفانه بسیاری مسئولین سازمان‌های دولتی از حداقل‌هایی که باید اعمال کنند مطلع نیستند و زحمت خواندن یک ابلاغ کوچک را نیز به خود نمی‌دهند. از مسئولین مختلف این توقع وجود دارد که حداقل‌های بهداشتی را در درون سازمان‌های خود اعمال کنند.

رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا در تشریح روند اجرای قرنطینه در طرح جدید نیز گفت: قرنطینه در سه حوزه منزل، هتل‌ها، مهمان‌سراها و قسمت‌های متعلق به نیروهای مسلح و وزارت ورزش امکان‌پذیر است که هر سه آنها بررسی شده اما وزارت بهداشت بهترین نوع قرنطینه را خارج از منزل و به صورت اتاقی مجزا اعلام کرده‌ است.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه همه مشاغلی که در گروه‌بندی سطح یک قرار دارند و در طرح جدید می‌توانند فعالیت کنند باید پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند، خطاب به شهروندان گفت: از همه مردم و مسئولین دستگاه‌ها خواهش می‌کنم حداکثر مشارکت در تحقق بخش‌های مختلف طرح جدید را داشته باشند. اگر تست فردی مثبت شد باید به طور کامل موارد قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند. در غیر این صورت اگر بیماری را به فرد دیگری منتقل کند هم مجازات قانونی دارد و هم در پیشگاه خداوند متعال مسئول خواهد بود./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید