کد خبر:17093
پ

ضمن تایید نکردن وقوع حمله سایبری به شبکه گاز کشور اظهار کرد: در حال حاضر شبکه انتقال گاز کشور پایدار بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از کسری نوری طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر قطعی و از مدار خارج شدن بخشی از شبکه گاز کشور مطرح شده بود، در حال حاضر شبکه گاز کشور کاملا پایدار است و به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی با تأکید بر اینکه شبکه گاز مشکلی ندارد و هیچ وقفه‌ای در گازرسانی کشور ایجاد نشده است، تصریح کرد: تمامی شبکه گاز کشور همچون گذشته به فعالیت عادی انتقال گاز ادامه می‌دهند.

همچنین سخنگوی شرکت ملی گاز ایران – نیز با تکذیب حمله سایبری به شبکه گاز تاکید کرد: چنین اتفاقی رخ نداده است و در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد.احتمال حمله سایبری به کل سیستم های کشور وجود دارد اما خوشبختانه چنین اتفاقی برای گاز نیفتاده است.

وی تصریح کرد: صحبت هایی که گفته می شود افزایش مصرف گاز در کشور به علت حمله سایبری بوده کاملا غلط است چراکه هر سال با شروع فصل سرما شاهد افزایش مصرف هستیم و این موضوع ارتباطی با حمله سایبری ندارد.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به مانور روز گذشته نیز، گفت: هرچند وقت یکبار به منظور افزایش آمادگی واحدها برای مقابله با بحران ها در تمام موارد برگزار می شود که دیروز نیز در همین راستا یک سناریوی از پیش تعیین شده اجرا و با موفقیت سپری شد.

عسگری تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در شبکه گاز وجود ندارد و جای هیچگونه نگرانی نیست./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید