کد خبر:17107
پ

با نزدیک شدن به روز شنبه یکم اذرماه سال جاری یعنی اغاز طرح جدید اعمال محدودیت های کرونایی در کشور و مدیریت هوشمند این بیماری و اعلام ابعاد مختلف این محدودیت ها سوالات بسیاری برای مردم در ذهن ها ایجاد شده بر همین اساس برای روشن شدن ابعاد مختلف طرح جدید به ۲۱ پرسش پر تکرار مخاطبان ایسنا به نقل از فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا، رییس و دبیر کمیته انتظامی ستادملی مدیریت کرونا پاسخ داده ایم.

به گزارش روزانه نیوز، در راستای روشن شدن ابعاد مختلف اجرای طرح جدید محدودیت های کرونایی و مدیریت هوشمند بیماری درنظر دارد به سوالات شما مخاطبان گرامی در ارتباط با اجرای این طرح پاسخ دهد. بر همین اساس با هماهنگی های انجام شده مخاطبان می توانند پس از مطالعه سوالات پاسخ داده شده در این خبر، اگر سوالات جدید دیگری دارند سوالات خود را در بخش نظرات مطرح کنند تا در کمترین زمان ممکن از سوی دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا به آنها پاسخ داده شود.

شهر تهران روزهای سختی را سپری می کند و در هفته های اخیر نیز با تشدید شیوع کرونا ویروس هر روز آمار ابتلا و فوتی ها به شکل نگران کننده ای افزایش پیدا کرده است و جان های عزیزی را می گیرد و خانواده های بسیاری را عزادار کرده است. بر همین اساس با تصمیم ستاد ملی کرونا، پروتکل‌های جدی‌تری از ابتدای آذرماه به مدت ۲ هفته اجرایی خواهد شد که این بار علاوه بر جدیت و استمرار محدودیت ها به جای استان ها شهرها مبنا قرار گرفته اند و محدودیت ها شهر به شهر و بر اساس رنگ بندی زرد، نارنجی و قرمز اعمال خواهد شد.

در این طرح مبنا شهرستان و شهرها گذاشته شده و همانند محدودیت های گذشته مبنا استان نیست. در شرایط قبلی ممکن بود یک‌سوم شهرهای یک استان مشکل داشته باشند اما محدودیت برای همه شهرها اعمال می‌شد. در طرح جدید شاخص تعداد بستری، رنگ‌بندی شهرها را مشخص می‌کند. به این ترتیب که بستری‌های چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر شهر زرد، شش نفر در ۱۰۰ هزار نفر شهر نارنجی و ۱۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر، شهرهای قرمز را تعیین می‌کند و وزارت بهداشت لیست شهرهای زرد، نارنجی و قرمز را اعلام خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا افزود: تا هفته گذشته روزانه ۲۲ هزار تست در کشور انجام می‌شد که در هفته جاری تعداد تست‌ها به روزانه ۴۲ هزار مورد رسید و از روز سه‌شنبه با تحقق تست‌های ۲۰ دقیقه‌ای به راحتی به عدد ۱۰۰ هزار تست در روز نزدیک شده ایم تا به این ترتیب مانع تکثیر بیماری و مراجعه افراد به بیمارستان شویم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا گفت: در این ساعات کلیه ناوگان تاکسیرانی، آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و شهروندانی که ضرورت خروج منزل در این ساعات را دارند، می‌توانند از این ناوگان استفاده کنند./ایسنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید