کد خبر:17593
پ

ضدعفونی و شست وشوی معابر و اماکن عمومی چیزی جز تلف کردن وقت و به هدر دادن سرمایه عمومی نیست، تاکنون هیچ دارویی برای پیشگیری از ویروس کرونا در دنیا ساخته نشده و هر دارویی که در این زمینه وجود دارد تقلبی است.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از دکتر مسعود مردانی، بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی ضدعفونی و شست وشوی معابر و اماکن عمومی هیچ تاثیری در کنترل و کاهش انتقال بیماری کرونا ندارد.

دکتر مردانی یادآور شد : اگر فردی از اعضای خانواده مبتلا به بیماری کرونا شود بهترین اقدام رعایت فاصله اجتماعی و قطع رابطه دو هفتگی اعضای خانواده با بیمار است و ضدعفونی و شست وشوی مکان های مورد استفاده فرد بیمار در منزل نیز از دیگر اقدامات مراقبتی برای کنترل و عدم سرایت دیگران است.

وی افزود:تقویت سیستم ایمنی بدن با خوردن میوه، سبزیجات، آویشن و شربت زوفا و مایعات از دیگر اقدامات مناسب برای بهبود فرد بیمار به شمار می رود.

دکتر مسعود مردانی بیان کرد: وضعیت اپیدمی کرونا در حال فروکش است و ارتباطی به اجرای طرح جدید ندارد، اپیدمی در حال فروکش کرونا، نتیجه همکاری خوب مردم مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی گفت: اجرای طرح جدید برای کاهش و کنترل بیماری کرونا بسیار خوب به نظر می رسد، نتیجه بسیار خوب اجرای این طرح از حدود سه هفته دیگر مشخص خواهد شد و پیش بینی می کنم اجرای آن نتایج بسیار مثبتی به دنبال خواهد داشت.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تمدید تعطیلی هفته سوم بستگی به روند بیماری خواهد داشت که به نظرم شاهد کاهش این بیماری خواهیم بود.

در پایان دکتر مردانی عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار موجود، مراجعه مبتلایان به ویروس کرونا به مراکز درمانی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در مقایسه با هفته گذشته کاهش یافته است. /ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید