کد خبر:17728
پ

با جذب سرمایه گذاران می توان اتوبوس‌های برقی را به آنان واگذار کرد، سرمایه گذار با بهره برداری از خط و درآمدتبلیغاتی از اتوبوس و ایستگاه ها داشته باشد و همچنین درآمد خوبی از فروش بلیت کسب کند.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از مهدی همتی مقدم،شهرداری تهران برای رسیدن به مشارکت عمومی_خصوصی برای فعالیت اتوبوس های برقی در تهران به دنبال حمایت از سرمایه گذاران است که برهمین اساس بسته ای را برای کمک به سرمایه گذاران تهیه می کند.

وی افزود:اتوبوس های برقی در سطح شهر سرویس دهی می شدند، اما به دلیل فناوری قدیمی و مشکلاتی که در حین سرویس دهی داشتند، در نظر داریم از نسل جدید اتوبوس های برقی در تهران استفاده کنیم.

همتی مقدم افزود: همچنین می توانیم درآمد ناشی از صرفه جویی در مصرف سوخت در پی حذف اتوبوس های دیزلی و ورود اتوبوس های برقی را طبق ماده ۱۲ قانون و با همکاری وزارت نفت برای سرمایه گذاران فعال کرد و حتی شهرداری تهران می تواند در حوزه های زیرساختی همچون تامین پارکینگ، زیرساخت شارژ برقی و… به سرمایه گذاران کمک کند.

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: مجموع این تسهیلات می تواند سرمایه گذاری برای پیمانکاران اقتصادی داشته و آنها راغب شوند تا به اجرای این مهم به شهرداری کمک کنند.

همتی تاکید کرد:تاکنون چندین شرکت برای سرمایه گذاری در بخش اتوبوس های برقی اعلام آمادگی کرده اند، اما به آنها تاکید کردیم که باید فراخوان منتشر شده و در یک رقابتی عادلانه سرمایه گذار انتخاب شود، تا پایان سال فراخوان جذب سرمایه گذار اتوبوس های برقی تهران منتشر می شود و با این مدل سرمایه گذاری عمومی_خصوصی می توانیم تحولی در سرمایه گذاری ایجاد کنیم./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید