کد خبر:17973
پ

لباس های آلوده به ویروس کرونا در شرایط های متفاوت ممکن است ۲۴ تا ۴۸ ساعت سبب انتقال ویروس کرونا به دیگران باشند.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از دکتر مسعود مردانی، لباسهای تاناکورایی عامل بسیار مهمی برای انتقال ویروس کرونا و حتی دیگر بیماری‌های عفونی هستندهمچنین این لباسها باید قبل از عرضه برای فروش در فروشگاه ها، شست وشو و ضدعفونی شوند.

مردانی بیان کرد:رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و شست‌ وشوی مکرر دست ها از دیگر مسائلی است که سبب کاهش آلودگی و انتقال کرونا می شود، اظهار داشت: در مجموع رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی ضامن سلامتی و ادامه زندگی است.

وی افزود: ویروس کرونا شاید ضعیف شود اما در همان سطح همچنان قادر است افراد بزرگسال و کسانی را که بهداشت فردی را رعایت نمی کند درگیر سازد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا بار دیگر خاطر نشان کرد: مردم خواست ضمن رعایت کامل پروتکل ها، زدن ماسک، ضدعفونی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی خود را در مقابل ابتلا به ویروس کرونا حفظ کند.

دکتر مردانی تاکید کرد: هیچ دارویی برای پیشگیری از ویروس کرونا در دنیا ساخته نشده و هر دارویی باید پس از تاییدیه های علمی و آزمایشگاهی معتبر جهانی در دسترس قرار گیرد و از مردم خواست فریب ادعاها در مورد داروهای ضد کرونایی را نخورند./ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید