کد خبر:18164
پ

فعالیت مجموعه‌های قانونی اتاق فرار مطابق با دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا و دستورالعمل وزارت ورزش انجام می‌شود و تابع دستورالعمل صادر شده برای باشگاه‌های ورزشی است.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از رییس انجمن بازی‌های فکری ، شروع فعالیت رسمی مجموعه‌های اتاق فرار در ایران به اوایل سال گذشته باز می‌گردد اما ورود آن‌ها به ایران تقریبا مربوط به سه سال قبل است. از اوایل سال گذشته انجمن بازی‌های فکری فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور دستورالعمل و اساسنامه باشگاه ‌های بازی‌های فکری و اتاق فرار را به وزارت ورزش ارسال کرد تا مطابق با کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش، اتاق‌های فرار و باشگاه‌های بازی‌های فکری بتوانند با کسب مجوز از فدراسیون ورزش‌های همگانی که از سوی اداره کل ورزش هر استانی صادر می‌شود فعالیت خود را آغاز کنند.

کاظم دستگردی بیان کرد: مجموعه‌هایی در سایه عدم نظارت رسمی ارگان‌ و نهاد خاص، با کسب مجوز از نهادهای دیگر نظیر اتحادیه کافی‌شاپ‌ها شروع به راه اندازی مجموعه‌های اتاق فرار در کنار کافی شاپ کرده بودند. برخی دیگر حتی به دلیل فعالیت در مجتمع‌های تجاری با کسب مجوز از آن مجتمع کار خود را آغاز کرده بودند.

وی افزود: در سطح شهر تهران حدود ۱۵ الی ۲۰ مجموعه اتاق فرار دارای مجوز در حال فعالیت زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی هستند. این اتاق‌های فرار ذیل وزارت ورزش و با مجوز از ادارات کل تربیت بدنی استان‌ها در حال فعالیت‌اند.

دستگردی توضیح داد:فعالیت مجموعه‌های قانونی اتاق فرار مطابق با دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا و دستورالعمل وزارت ورزش انجام می‌شود و تابع دستورالعمل صادر شده برای باشگاه‌های ورزشی است. بنابراین در طی این دو هفته محدودیت‌ها که مشاغل سطح دو تا چهار اعمم از باشگاه‌های ورزشی تعطیل بودند، اتاق‌های فرار نیز به طور کامل تعطیل بودند.

وی ادامه داد: مجموعه‌های غیر قانونی در حال رشد هستند و اگر اداره کل تربیت بدنی متوجه فعالیت آن‌ها شود به طور حتم از طریق اماکن نسبت به پلمپ مجموعه اقدام می‌کند اما موضوع اصلی اینجاست که برخی مجموعهها از طریق کسب مجوز از سایر نهادها در حال فعالیت‌اند که نیازمند نظارت بیشتر از سوی صنف اعطا کننده مجوز هستند. نیاز است نهادهای نظارتی و مسئول مجمعی را تشکیل دهند و نسبت به زیر ساخت‌ها و طراحی و نوع بازی‌هایی که در حال اجرا هستند تصمیم جامعی بگیرند تا از این طریق بتوانند بر عملکرد مجموعه‌های اتاق فرار نظارت و از رشد مجموعه‌های غیر قانونی جلوگیری کنند.

رییس انجمن بازی‌های فکری درباره باشگاه‌های بازی‌های فکری و اتاق‌های فرار تصریح کرد: نیازمندیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و حتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این موضوعات ورود کنند و این مجموعه‌ها را به صورت یکپارچه ساماندهی کنند تا هم متولیان از سردرگمی خارج شوند و هم نظارت بر عملکرد مجموعه‌ها به درستی شکل گیرد.

وی در انتها افزود: صنعت بازی‌های فکری، صنعت بسیار قدرتمندی است که گردش مالی بالایی را داراست، اما می‌توان گفت در داخل کشور عملا در طراحی بازی ضعیف عمل کرده‌ایم و علیرغم وجود دغدغه طراحان بازی، حمایت خاصی از آن‌ها انجام نمی‌شود./ایسنا

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید