کد خبر:19306
پ

اما بر مبنای آخرین گزارش ها، آمار ثبت نام سال جاری تقریبا همانند سال گذشته است و حدود یک تا دو درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره شکایات مربوط به شهریه مدارس غیردولتی، اظهار کرد: در مجموع روند شکایات در حیطه شهریه ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. اگر هنوز هم اولیا شکایاتی دارند می توانند در سامانه سناد ثبت شکایت کنند؛ همکاران ما در استان و ستاد پیگیر هستند.

سعید صالح بیان کرد: عمده ریزش ثبت نام ها در مقطع پیش دبستانی رخ داده است و با توجه به ماهیت این دوره که رسمی اما غیرالزامی است و نوآموزان سن پایینی دارند، کاهش ثبت نام ها طبیعی به نظر می رسد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کاهش ثبت نام ها باعث شده تا موسسان مراکز پیش دبستانی با مشکلات جدی در پرداخت هزینه های جاری روبه رو شوند، گفت: هزینه مراکز از اجاره بها گرفته تا موارد دیگر، حتی اگر نوآموزی جذب نکرده باشند، کاهشی نداشته است.

صالح همچنین درباره شکایات مربوط به شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: در مجموع روند شکایات در حیطه شهریه ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته به یک باره در میانه سال، آموزش ها غیرحضوری شد که ابهامات زیادی برای اولیا و موسسان در پی داشت. موسسان معتقد بودند هزینه هایشان افزایش یافته و منابعی را صرف خرید تجهیزات و لوازم آموزشی مورد نیاز کرده بودند. از آن سو اولیا معتقد بودند مدرسه تعطیل شده و باید شهریه ها برگردد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر تفاهمی میان مدارس و اولیا به وجود آمده است گفت: البته همچنان چالش هایی وجود دارد اما به شکل روانی رسیدگی و بررسی می شود. شهریه مصوب در سامانه مشارکت ها اعلام شده است و اگر هنوز هم اولیا شکایاتی دارند می توانند در همان سامانه سناد ثبت شکایت کنند و همکاران ما در استان و ستاد پیگیر هستند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید