کد خبر:19497
پ

عقب افتادن رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا از مهر و آبان ۹۹ به فروردین و خرداد ۱۴۰۰، احتمال حضور هواداران در دیدار برابر عراق و بحرین را تقویت کرده است.

به گزارش روزانه نیوز، پس از لغو چند باره رقابت‌های انتخابی جام جهانی در نخستین هفته‌های شیوع ویروس کرونا در جهان، قرار بود مسابقات انتخابی مهر و آبان سال جاری برگزار شود که در چنین شرایطی، امکان حضور تماشاگران در ورزشگاه وجود نداشت. با این حال اظهارنظری از سوی جیانی اینفانتیو به نگرانی‌ها درباره از دست رفتن امتیاز میزبانی ایران در این مرحله دامن زد.

به تعویق افتادن انتخابی جام جهانی در قاره آسیا در ماه‌های اخیر یک خبر خوشحال کننده برای اهالی فوتبال در ایران و کادرفنی تیم ملی بود چرا که حالا می‌توان امیدوار به برگزاری بازی‌های دشوار با عراق و بحرین در حضور هواداران تیم ملی باشند.

با توجه به برگزاری بازی‌های حساس ایران در خرداد ۱۴۰۰ (شش ماه بعد)، انتظار می‌رود با بهبود شرایط ایمنی در جامعه در برابر ویروس کرونا و تهیه و توزیع واکسن کرونا در کشورهای مختلف، دولت ایران هم امکان برگزاری مسابقات فوتبال با حضور تماشاگران را صادر کند.

در این صورت دراگان اسکوچیچ و شاگردانش می‌توانند در بازی برگشت مرحله دوم انتخابی برابر دو تیم عراق و بحرین، امیدوار به کسب سه امتیاز با حمایت هواداران باشند و با پشت سر گذاشتن بحران ماه‌های گذشته، به عنوان صدرنشین مجوز حضور در مرحله بعد را به دست آورند.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال مدت قبل از برگزاری ادامه رقابت‌های انتخابی به صورت یکپارچه حمایت کرده بود تا به این شکل، تکلیف تیم‌های حاضر در قطر ۲۰۲۲ زودتر مشخص شود اما این موضوع مصداق بارز تبعیض در اعمال حق میزبانی ایران برابر رقبای خود بود چرا که تیم ملی در دور رفت سه بازی از چهار بازی خود را در خارج از خانه برگزار است.

با این وجود، این طرح اینفانتینو قرار نیست در مرحله دوم انتخابی جام جهانی اجرایی شود چرا که کنفدراسیون فوتبال آسیا طی روزهای گذشته تقویم بازی‌های معوقه در انتخابی جام جهانی را اعلام کرد و ایران در فروردین و خرداد باید بازی‌های خود را انتخاب کند.

در چنین شرایطی، تیم ملی قادر است بازی‌های خود مقابل هنگ‌کنگ، بحرین و عراق را در ورزشگاه آزادی برگزار کند و با بهره مندی از امتیاز میزبانی خود، حداکثر امتیازات باقی مانده در این مرحله را به دست آورد.

تیم ملی به ترتیب بازی‌های خود را در ۵ و ۱۰ فروردین و ۱۷ و ۲۵ خرداد برگزار خواهد کرد و با کسب ۹ تا ۱۲ امتیاز از بازی‌های باقی مانده خود به عنوان تیم اول یا یکی از تیم‌های دوم قادر مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را به دست می‌آورد./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید