کد خبر:19770
پ

می‌توانند از روی حرکت چشم تشخیص دهند که فرد اعتیاد دارد و یا ندارد که هزینه‌های تشخیص را کاهش می‌دهد.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از سورنا ستاری، ستاد توسعه علوم شناختی اخیرا پروژه‌ای را تکمیل کردند و داروهای جدید بسیار موثر است و در زمینه داروهای گیاهی و طب سنتی نیز پیگیری خواهم کرد و برنامه مفصلی در نظر می‌گیریم تا ببینیم از چه روش‌هایی می‌توان استفاده کرد.

ستاری بیان کرد: آن چیزی که در ستاد به آن نیازمندیم، پژوهشی است که منتج به نتیجه قابل قبول باشد و باعث شود که میزان کشفیات افزایش یابد و بحث ترک اعتیاد به صورت جدی در بر گرفته شود. با سیستم قبلی و سنتی که تاکنون اتفاق می‌افتاده این سیستم باید متحول شود و این خصوصیت نوآوری است.

ستاری در ادامه گفت:می‌دانیم که تا چه میزان وارد کردن نوآوری در سیستم‌های سنتی سخت است. بالاخره سیستم با روشی عادت کرده است و می‌خواهیم ساختارهای سنتی را بشکنیم و سیستم‌ها و تفکرات و فرآیندهای جدیدی را وارد کنیم.

وی افزود: کار شتاب‌دهنده‌ها و سیستم نوآوری این است که با سیستم سنتی مقابله می‌کند و هنر پژوهش این است که فناوری را وارد موضوع کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما فناوری‌های فوق‌العاده‌ای داریم، گفت: باید در حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر آن را پیاده‌سازی کنیم. به طور مثال در زمینه هوش مصنوعی شرکت‌های خوبی داریم که در حوزه‌های تشخیص چهره، بررسی مسائل مالی و … فعال هستند و می‌توان پروژه‌های متعددی را با آنها تعریف کرد.

ستاری همچنین با بیان این که ما در حوزه علوم شناختی ستادی فعال و چند آزمایشگاه پیشرفته داریم، خاطرنشان کرد: در بحث تشخیص اعتیاد، ستاد توسعه علوم شناختی اخیرا پروژه‌ای را تکمیل کردند که می‌توانند از روی حرکت چشم تشخیص دهند که فرد اعتیاد دارد و یا ندارد که هزینه‌های تشخیص را کاهش می‌دهد./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید