کد خبر:20031
پ

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از نهایی شدن سند ملی طرح مدرسه آماده خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از رضا کرمی محمدی،  با اشاره به تفاهم میان وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران پیرامون طرح مدرسه آماده گفت: مدتی قبل در تفاهم انجام شده بنا شد تا با توجه به اقداماتی که پیرامون اجرای طرح مدرسه آماده در تهران انجام شده است، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران  نسخه ملی این طرح را نیز برای اجرا در سراسر کشور تدوین کند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره جزئیات این سند نیز گفت: سندملی مدرسه آماده بر افزایش ایمنی مدارس و آموزش و توانمند سازی کارکنان و دانش آموزان و کاهش مخاطرات مدارس پرداخته و راهکارهایی را برای آن ارائه داده است. این طرح شامل چهار بخش اصلی آموزش مدیران، معلم و پرسنل مدرسه، دانش آموزان و خانواده آنها در برابر بحران هایی از جمله زلزله، سیل، طوفان، اپیدمی و آتش سوزی است.

وی با بیان اینکه در تدوین این سند از تجربیات اجرای طرح مدرسه آماده در تهران استفاده شد، گفت: تدوین این سند نهایی شده و طی چند روز آینده رونمایی خواهد شد.

کرمی محمدی بیان بیان اینکه فاز اول این طرح در ۱۰ کلانشهر تهران، مشهد ، اصفهان ، شیراز ، تبریز ، قم ، کرج ، اهواز ، کرمانشاه و ارومیه اجرا خواهد شد، گفت: در فازهای بعدی مدارس دیگر شهرها نیز به این طرح خواهند پیوست.

کرمی محمدی با بیان اینکه در اجرای این طرح رتبه بندی ایمنی مدارس نیز وجود دارد، گفت: در مرحله بعد ارزیابی ایمنی مدارس از طریق بازدید و بررسی اجزای غیرسازه ای انجام می شود و مدارس براساس امتیاز بدست آمده، در یکی از سه سطح قرمز یعنی دارای خطرپذیری بالا، زرد یعنی دارای خطرپذیری متوسط و سبز یعنی خطرپذیری پایین قرار می گیرند و پس از آن نیز برنامه کاهش مخاطرات برای هر مدرسه و تجهیزات اولیه و با کاربری امداد و نجات به مدارس واجد شرایط ارائه می‌شود.

به گفته وی مدرسه آماده، مدرسه‌ای است که آسیب‌پذیری آن به حداقل رسیده و توان مقابله با حوادث را داشته باشد و در صورت بروز حادثه، کمترین تلفات و خسارات را متحمل شده و در عین حال بتواند در کوتاه‌ترین زمان، کارآیی مؤثر خود را بازیابد./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید