کد خبر:6448
پ

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۲۳ هزار نفری آمار ثبت نام در هنرستان ها طبق آخرین گزارشات دریافتی از سامانه سناد خبر داد و گفت: آموزش حضوری در هنرستان ها بر اساس شیوه نامه ارسالی آموزش و پرورش در حال انجام است و برای آنها که علاقه مند به آموزش حضوری هستند، ارائه می شود.

به گزارش روزانه نیوز، مصطفی آذرکیش درباره میزان ثبت نام و ورود دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش توضیح داد و اظهار کرد: هر ساله معمولا آمار ثبت نامی سامانه سناد در اواسط آبان ماه تکمیل و اعلام می شود؛ قاعدتا امسال سمانه سناد زودتر بسته می شود؛ اما هنوز آمارها تکمیل نشده است.

وی افزود: طبق آخرین گزارشات دریافتی تا روز گذشته، اطلاعات ۹۱.۵ درصد کلاس نهمی ها در سناد ثبت شده است که از این تعداد تا کنون ۲۳ هزار نفر افزایش ثبت نام نسبت به سال قبل در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش داشته ایم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی پیش بینی ها از کاهش نرخ ثبت نام در هنرستان ها حکایت می کرد گفت: این در حالی است که اقبال خانواده ها و فعالیت های فرهنگ ساز منجر به این افزایش ثبت نام شده و تا پایان ورود اطلاعات به سامانه سناد قطعا این عدد بیشتر خواهد شد.

آذرکیش درباره روند برگزاری کارگاه های عملی هنرستانی ها در سال تحصیلی پیش رو نیز اظهار کرد: متناسب با شیوه نامه هایی که صادر شده، مدیران هنرستان ها برنامه ریزی را با اولویت سلامت بچه ها انجام می دهند و در کنار آن آموزش باکیفیت جاری است.

وی افزود: از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم؛ هم از برنامه مدرسه تلویزیونی هم از شبکه شاد برای برگزاری کلاس ها استفاده می شود و هرجا امکان دسترسی کمتر است درسنامه ارسال می شود. آموزش حضوری بر اساس شیوه نامه ارسالی آموزش و پرورش در حال انجام است و برای آنها که علاقه مند به آموزش حضوری هستند ارائه می شود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته شرایط و ماهیت اغلب هنرستان ها به گونه ای است که بچه ها می توانند با رعایت پروتکل ها و توجه جدی به موضوع سلامت در کارگاه ها حضور پیدا کنند و از امکانات موجود بهره مند شوند گفت: از همه ظرفیت ها برای تکمیل فرایند آموزش همگام با دبیرستان ها استفاده می کنیم.ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید