کد خبر:10063
پ

تمام دنیا برای ارائه خدمات پستی به شهروندان از طریق صندوق های پستی که در ورودی درب منازل نصب شده استفاده می شود و اینکه در ایران نیز این امکان در طی چند سال گذشته استارتش توسط بخش خصوصی کلید خورد اما به لحاظ عدم وجود زیر ساخت های لازم استفاده از این ابزار مغفول و غیرقابل استفاده شد که در صورت یک برنامه ریزی و ایجاد زیر ساخت ها می شود از این وسیله کاربردی بهترین استفاده را برد که می طلبد مسئولین اقدامات لازم را جهت استفاده از این فضاها که زمانی برای ارائه پروانه پایان کار طبق توافقی که با بخش خصوصی جهت نصب اش بسته بودند با واگذاری مدیریت آن به پست مهیا سازند.

به گزارش “روزانه نیوز” و به نقل از “گزارش بازار کسب و کار” مهرداد جلالی مدیر کل پست گلستان در جمع خبرنگاران در ارتباط با خدمت جدید پستی به شهروندان گفت: در این نوع خدمت شهروندان می توانند به طور رایگان و با مراجعه به سامانه صاپست اقدام به ثبت و تهیه صندوق الکترونیکی با کدملی خود کنند.

جلالی مزیت استفاده از این صندوق را حذف آدرس را در مراسلات پستی دانست و گفت با استفاده از این خدمت شهروندان نیاز به ارائه آدرس بر روی مرسولات خود ندارند و درهر جای کشور می توانند به راحتی خدمات خود را دریافت کنند.

وی افزود گلستان بعنوان اولین و تنها ارائه کننده خدمات پستی سیار در کشور هستیم که با پیشنهاد این اداره کل به شرکت ملی پست ایران و دریافت موافقت در حال ارائه خدمات هستیم.

وی با اشاره به نحوه ونوع این خدمت گفت شهروندان با این خدمت می توانند بدون هرگونه مراجعه حضوری به صورت تمای تلفنی با مراکز پستی خدمت مورد نیاز خود را بدون خروج از منزل و یا محل کار دریافت کنند.

وی در ارتباط با بخش تجارت الکترونیک اظهار داشت که پست گلستان حرف اول را در بخش الکترونیک به لحاظ شاخص های موجود در کشور می زند که این نتیجه تلاش و پیگیری های مکرر همکاران در بخش تجارت الکترونیک است.

وی در ارتباط با صندوق های پستی که طی چند سال گذشتهمی بایست بر روی درب منازل مسکونی و سازمانها برای دریافت مرسولات پستی و دریافت هر نوع خدمات نصب می شد گفت : متولی این کار پست نبود اما بر اساس استانداردهای دنیا داشتن صندوق پسنی بردرب منازل الزامی بوده و انتظار است که از این صندوق های پستی به درستی استفاده شود.

متولی نصب صندوق پستی، پست نبود
متولی نصب صندوق پستی، پست نبود

وی در ادامه گفت چرا که کلیه امورات هر شخص که با هر دستگاهی دارد بعد از طی مراحل در تمام دنیا داخل صندوق های پستی قرار می گیرد و متاسفانه به لحاظ عدم برنامه ریزی و استفاده صحیح از این وسیله در کشور و به ویژه گلستان مورد کم توجهی قرار گرفت و لازمه و استاندارد هر عملیات پستی داشتن صندوق پستی درب منازل می باشد .

مدیر کل پست گلستان در ادامه گفت: با توجه به اینکه زیر ساخت های لازم برای نصب صندوق های پستی در کشور فراهم شده نباید امکان بلااستفاده شدن را به این فضا بدهیم .

وی با اشاره به کاربردهای صندوق پستی در سایر کشورهای دنیا گفت اگر به فیلم های کشورهای خارجی توجه کنیم می بینیم که جهت ارائه هر نوع خدمات پستی توسط همین صندوق ها به شهروندان انجام می شود حال اینکه باوجود زیرساخت های لازم در کشور نباید این مسائل نادیده گرفته شود.

جلالی در اشاره به کد های پستی افزود در حال حاضرکلیه امورات اداری صرفا با ارائه کد پستی انجام میشود و در صورت نبود این اعداد خدماتی به اشخاص داده نمی شود لذا شرکت ملی پست با در نظر گرفتن نیاز های جامعه اقدام به ارائه استعلام کد پستی به صورت الکترونیکی نیز شده که افراد می توانند جهت ثبت نام و پیگیریها لازم نسبت به دریافت کد پستی به سامانه کدپستی و صدور گواهی مراجعه و نسبت به دریافت و یا استعلام کد پستی خود اقدام کنند.

وی درارتباط با اینکه سابقا شهروندان کد پستی خود را از روی قبوض تلفن و یا با ارائه شماره تلفن در سامانه کدپستی اقدام می کردند به لحاض مسائل امنیتی و یا جابجایی خط تلفن بین افراد و سطح شهر و عدم ثبت جابجایی در سامانه پست این امکان از روی خدمات حذف شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید