کد خبر:4990
پ

طبق گزارش جدید سازمان توریسم جهانی سازمان ملل متحد، صنعت توریسم جهان در نیمه اول ۲۰۲۰ با افت شدید سفر به علت پاندمی کرونا، ۴۴۰ میلیون توریست را از دست داده است.

به گزارش«روزانه نیوز»؛ طبق گزارش جدید سازمان توریسم جهانی سازمان ملل متحد (یوان‌دابلیوتی‌او) صنعت توریسم جهان در نیمه اول ۲۰۲۰ با افت شدید سفر به علت پاندمی کرونا، ۴۴۰ میلیون توریست را از دست داده است.

این نهاد سازمان ملل اعلام کرد: صنعت توریسم ۴۶۰ میلیارد دلار از درآمدهای صادراتی خود را از دست داده است. این ۵ برابر ضرری است که این صنعت در بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ متحمل شده بود.

این گزارش نشان می‌دهد که در نیمه اول امسال تعداد گردشگران جهان ۶۵ درصد افت کرده است. بسیاری از کشورهای جهان در تلاش برای کنترل شیوع کرونا با وضع محدودیت‌های مسافرتی مرزهای خود را بسته‌اند.

آسیا اقیانوسیه بیشترین ضرر را متحمل شده و تعداد گردشگران آن ۷۲ درصد در ۶ ماه ابتدایی امسال سقوط کرده است. به دنبال آسیا، صنعت توریسم اروپا قرار دارد که با سقوط ۶۶ درصدی تعداد مسافران دومین ضرر بزرگ را متحمل شده است. تعداد مسافران آفریقا و خاورمیانه ۵۷ درصد و آمریکا ۵۵ درصد افت کرده است.

 

منبع/ خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید