کد خبر:11876
پ
شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان تاکنون به ۳۸ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۴۳۴ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۹۰ هزار و ۹۲۱ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
به گزارش روزانه نیوز ، همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۲۸ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۹۸۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.
درحالی که اروپا برای مهار افزایش شدید موارد ابتلا به کووید-۱۹ در تقلاست، جمهوری چک دستور بستن مدارس، کافه‌ها و کلوپ‌ها را برای سه هفته صادر کرده است. هم‌اکنون بالاترین آمار موارد تازه در هر ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت به جمهوری چک مربوط می شود.
در هلند هم استفاده از ماسک در فضاهای عمومی سرپوشیده اجباری و محدودیت های دیگری نیز اعمال شده است.
در همین حال بستری شدن در بیمارستان بار دیگر در بسیاری از کشورها در حال افزایش است.
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۴ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
آمریکا با بیش از هشت میلیون مبتلا و همچنین بیش از ۲۲۰ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان، هم‌اکنون پس از آمریکا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند و در حال حاضر شمار مبتلایان در هند از ۷.۲ میلیون نفر فراتر رفته است.
همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید-۱۹ هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا هشت میلیون و ۹۰ هزار و ۲۵۳ مبتلا، ۲۲۰ هزار و ۸۷۳ قربانی
۲. هند هفت میلیون و ۲۳۹ هزار و ۳۸۹ مبتلا، ۱۱۰ هزار و ۶۱۷ قربانی
۳. برزیل پنج میلیون و ۱۱۴ هزار و ۸۲۳ مبتلا، ۱۵۱ هزار و ۶۳ قربانی
۴. روسیه یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۷۸ مبتلا، ۲۲ هزار و ۹۶۶ قربانی
۵. اسپانیا ۹۲۵ هزار و ۳۴۱ مبتلا، ۳۳ هزار و ۲۰۴ قربانی
۶. کلمبیا ۹۲۴ هزار و ۹۸ مبتلا، ۲۸ هزار و ۱۴۱ قربانی
۷. آرژانتین ۹۱۷ هزار و ۳۵ مبتلا، ۲۴ هزار و ۵۷۲ قربانی
۸. پرو ۸۵۳ هزار و ۹۷۴ مبتلا، ۳۳ هزار و ۴۱۹ قربانی
۹. مکزیک ۸۲۵ هزار و ۳۴۰ مبتلا، ۸۴ هزار و ۴۲۰ قربانی
۱۰. فرانسه ۷۵۶ هزار و ۴۷۲ مبتلا، ۳۲ هزار و ۹۴۲ قربانی
پس از آن کشورهای آفریقای جنوبی با ۶۹۴ هزار و ۵۳۷ مبتلا، انگلیس با ۶۳۴ هزار و ۹۲۰ مبتلا، ایران با ۵۰۸ هزار و ۳۸۹ مبتلا، شیلی با ۴۸۴ هزار و ۲۸۰ مبتلا، عراق با ۴۰۹ هزار و ۳۵۸ مبتلا، بنگلادش با ۳۸۱ هزار و ۲۷۵ مبتلا، ایتالیا با ۳۶۵ هزار و ۴۶۷ مبتلا، فیلیپین با ۳۴۴ هزار و ۷۱۳ مبتلا، اندونزی با ۳۴۰ هزار و ۶۲۲ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۴۰ هزار و ۸۹ مبتلا، ترکیه با ۳۳۸ هزار و ۷۷۹ مبتلا، آلمان با ۳۳۵ هزار و ۶۷۹ مبتلا، پاکستان با ۳۲۰ هزار و ۴۶۳ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۲۹۷ هزار و ۲۷۴ مبتلا، اوکراین با ۲۷۰ هزار و ۵۸۷ مبتلا، هلند با ۱۸۸ هزار و ۸۷۶ مبتلا، کانادا با ۱۸۶ هزار و ۸۸۱ مبتلا، بلژیک با ۱۷۳ هزار و ۲۴۰ مبتلا، رومانی با ۱۶۰ هزار و ۴۶۱ مبتلا، مراکش با ۱۵۶ هزار و ۹۴۶ مبتلا، اکوادور با ۱۴۸ هزار و ۱۷۱ مبتلا، بولیوی با ۱۳۸ هزار و ۹۲۲ مبتلا، لهستان با ۱۳۵ هزار و ۲۷۸ مبتلا، جمهوری چک با ۱۲۹ هزار و ۷۴۷ مبتلا، قطر با ۱۲۸ هزار و ۴۰۵ مبتلا، پاناما با ۱۲۱ هزار و ۲۹۶ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۱۹ هزار و ۸ مبتلا، نپال با ۱۱۵ هزار و ۳۵۸ مبتلا، کویت با ۱۱۲ هزار و ۷۳۷ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۸ هزار و ۹۸۴ مبتلا، امارات متحده عربی با ۱۰۸ هزار و ۶۰۸ مبتلا، عمان با ۱۰۷ هزار و ۲۱۳ مبتلا، مصر با ۱۰۴ هزار و ۷۸۷ مبتلا و سوئد با ۱۰۰ هزار و ۶۵۴ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند./ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید