کد خبر:16549
پ

حمایت از مطب‌ها در بحران کرونا، یکی از مطالبات جدی جامعه پزشکی است. با توجه به اینکه رشد هزینه‌ها و تورم در ابعاد مختلف در کشور سرسام‌آور است، همکارانی که در مواجهه بیماری کرونا هستند حداقل باید هزینه‌های ناشی از کرونا برایشان تامین شود تا بتوانند به بیماران سرویس دهی خوبی داشته باشند.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از دکتر محمدرضا ظفرقندینیاز است که تسهیلات حمایتی مانند هزینه ماسک، دستکش، الکل و… در هزینه‌های مطبه ا دیده شود. البته ستاد کرونای تهران، در نامه‌ای از دکتر زالی این هزینه‌ها را محاسبه کرده و نوشته بودند که سازمان‌های بیمه‌گر این هزینه‌ها را تقبل کنند. زیرا بسیاری از هزینه‌هایی که بیمه‌ها در گذشته انجام می‌دادند، در حال حاضر ذخیره می‌شود. بنابراین باید پای کار بیایند و در حوزه حمایت از مطب‌ها هزینه‌ها را تقبل کنند.

ظفرقندی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی که مسافرت‌ها کم شود، تروما هم کاهش می‌یابد، وقتی حجم بیماران مراجعه‌کننده به مطب‌ها کم شود، ارائه برخی خدمات غیرضروری اما پر هزینه نیز برای بیمه‌ها کاهش پیدا می‌کند. در حال حاضر مردم به دلیل بیماری کرونا، برای بیماری‌های غیرکشنده و غیر ضروری مانند واریس، تعویض مفصل زانو که هزینه‌های زیادی برای بیمه داشت، به مطب‌ها مراجعه نمی‌کنند. بنابراین حالا این هزینه‌ها ذخیره می‌شود و سازمان‌های بیمه‌گر باید این هزینه‌ها را به بخش افزایش هزینه‌های ناشی از کرونا اختصاص دهند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه روند تعطیلی مطب‌ها به دلیل مسائل اقتصادی و به دلیل نبود مراجعه بیماران در برخی رشته‌ها، همچنین وجود دارد، گفت: هنوز هم حدودا روزی با سه تعطیلی مطب مواجهیم که عمدتا به دلیل مسائل اقتصادی است. راهکار این موضوع هم حمایت است و باید افزایش هزینه‌های مطب‌داری جبران شود./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید