کد خبر:6045
پ

یک شرکت مشاوره تحت استخدام کمیته ارائه دهنده پیشنهاد توکیو به منظور میزبانی از المپیک۲۰۲۰، پیش از اعطای حق میزبانی به ژاپن، مبلغی حدود ۳۷۰ هزار دلار را به فرزند یکی از مقامات ارشد کمیته بین المللی المپیک پرداخته کرده است.

به گزارش روزانه نیوز ، این گزارش‌ها در حالی منتشر شده که مقامات فرانسوی تحقیقات خود را در خصوص ادعای رسوایی خرید آراء آغاز کرده‌اند؛ تحقیقاتی که حول رشوه حدود ۲ میلیون دلاری پرداخت شده توسط کمیته ارائه دهنده پیشنهاد میزبانی توکیو به «بلک تایدینگز» (یک شرکت مستقر در سنگاپور وابسته با پاپا ماساتا دیاک) در حال انجام است.

دیاک پسر «لمین دیاک» رییس اسبق اتحادیه بین المللی فدراسیون های دو و میدانی است؛ کسی که عضو کمیته بین المللی المپیک نیز محسوب و گفته می‌شد که در آراء اعضای آفریقایی کمیته جهانی به سود ژاپن در رای گیری سال ۲۰۱۳ نفوذ زیادی داشته است.

براساس گزارش خبرگزاری کیودو ژاپن، شرکت بلک تایدینگز که هم اکنون منحل شده است، بیش از ۱۵۰ هزار دلار را به حساب شخصی پاپا ماساتا دیاک و ۲۱۷ هزار دلار را نیز به حساب یک شرکت تحت اداره وی تا ژانویه ۲۰۱۴، انتقال داده است.

یافته‌های اخیر که براساس اسناد مالی و گزارش‌های ائتلاف روزنامه نگاران تجسسی رونمایی شده است، شاید در مورد اتهامات وارد شده به کمیته پیشنهاددهنده توکیو مبنی بر خریدن آراء، بیش از پیش روشنگری کند.

پاپا ماساتا در جریان یک گفت‌وگو با کیودو اتهامات را رد کرده و گفته بود که پولی که وی دریافت کرده به یک قرارداد اسپانسرینگ منعقد شده در چین مربوط بوده و هیچ ارتباطی با المپیک توکیو ندارد.

«سونکازا تاکدا» رییس اسبق کمیته پیشنهاددهنده میزبانی المپیک توکیو نیز هرگونه تخلفی را رد کرده است.

لمین دیاک که ۱۶ سال ریاست اتحادیه بین المللی فدراسیون‌های دو و میدانی را برعهده داشت، هفته گذشته به اتهام سرپوش گذاشتن روی پرونده دوپینگ سیستماتیک روسیه به چهار سال زندان محکوم شد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید