کد خبر:7446
پ

 

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از کیکاووس سعیدی ظهر یک‌شنبه در حاشیه نشست مشاوران ایثارگران وزارتخانه‌ها در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس اعلام رییس کمیته بین‌المللی المپیک، بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو در هر شرایطی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی برگزار می‌شود.

او افزود: این موضوع برای همه ۵۲ نفری که در ۱۱ رشته سهمیه گرفتند، بارقه امید است و امیدوارم در مسابقاتی که اوایل سال آینده برگزار می‌شود، سایر سهمیه‌ها را هم کسب کنیم.

سخنگوی کمیته ملی المپیک درباره حقوق  ورزشکارانی که سهمیه توکیو کسب کرده‌اند، اظهار کرد: مرحله دوم حقوق ورزشکاران و کادر فنی فدراسیون‌هایی که سهمیه گرفته‌اند، به حساب فدراسیون‌ها واریز شد. هم‌چنین پرداخت حقوق چهار ماهه سوم به ۱۴ نفری که از بورسیه المپیک استفاده کرده‌ بودند، انجام شده است.

وی هم‌چنین درباره عضویت کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت:  کمیته قبلا عضو نبوده، اما در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال عضو مجمع عمومی فدراسیون فوتبال شد.

وی درباره موضوع اعزام احسان حدادی به آلمان برای جراحی خارپاشنه که حاشیه‌هایی را نیز به دنبال داشت، گفت: کمیته ملی المپیک حمایت‌هایی از قهرمانان انجام می‌دهد، اما مسوول پرداخت هزینه‌های درمانی ورزشکاران نیست. متولی این کار فدراسیون پزشکی ورزشی است و مسائل درمانی توسط این فدراسیون انجام می‌شود. درباره بحث حدادی هم همین اتفاق رخ داد و موضوع اعزام او در کمیسیون مربوطه تایید شد و او اعزام می‌شود. ما باید در کنار قهرمانان باشیم و باید دغدغه آن‌ها را درک کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان درباره حذف کامپوند از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ خاطرنشان کرد: کامپوند تازه اعلام شده و باید بررسی کنیم و موضع خودمان را خواهیم گفت./ایسنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید