کد خبر:7617
پ

در مسابقات قایقرانی کانو قهرمانی ایران که بعد از شش ماه تعطیلی اردوها  و رقابت ها  برگزار شد اتفاقات قابل توجهی رقم خورد.

به گزارش روزانه نیوز، مسابقات قایقرانی کانو و کایاک قهرمانی ایران برگزار شد. این رقابتها حکم انتخابی تیم ملی را هم داشت و قرار است تعدادی پس از این مسابقات به اردو دعوت شوند.
نکته قابل توجه در بخش کانو، آمادگی بالای محمد نبی رضایی ملی پوش ایران بود. با وجود اینکه مسابقات و اردوهای قایقرانی به علت شیوع ویروس کرونا حدود شش ماه تعطیل بود اما نبی رضایی در کانو ۱۰۰۰متر که یک ماده المپیکی است، رکورد ۴ دقیقه و ۱۹ ثانیه را ثبت کرد که نشان از آمادگی خوب او دارد.

نکته دیگر در  رقابت کانو ۱۰۰۰متر، حضور شاهو ناصری رییس هیات قایقرانی استان کردستان بود. ناصری با  زمان ۴ دقیقه و ۳۳ ثانیه دوم شد. تلاش او برای ماندن در عرصه قهرمانی قابل تقدیر است اما  حضورش پرسش هایی را برای وضعیت کانو استان کردستان و البته ایران ایجاد کرده است.
حضور رییس هیات استان کردستان  این سوال را ایجاد می کند که این استان نتوانسته پاروزن دیگری را تربیت کند تا بتواند بجای او در قهرمانی کشور به رقابت بپردازد.
البته این نقد متوجه فدراسیون هم می شود که در این مدت یعنی هیچ فرد دیگری در رده پایه پرورش نیافته که بتواند شاهو ناصری که پارو زن قدیمی است را جا بگذارد؟
این مسابقات می تواند به فدراسیون کمک کند که نشان دهد در کدام بخشها ضعف وجود دارد و باید بیشتر از قبل به آن پرداخته شود.
غیبت عادل مجللی ملی پوش سرشناس کانو ایران نیز از دیگر نکات قابل توجه در قهرمانی کشور بود که چرا فردی مانند او که از مدعیان کانو است در این مسابقات حضور نداشته است.

*نیاز داریم روی نوجوانان و جوانان بیشتر کار کنیم

ایمان پورعزیز مربی تیم ملی کانو کانادایی در مورد نتایج کانو قهرمانی کشور بیان کرد: تمرینات نبی رضایی قطع نشد و فدراسیون هم دورادور کنترل می کرد . او در تمرینات هم رکورد زمانی اش خوب بود و اگر باد مخالف نمی وزید حتی در قهرمانی کشور بهتر از  این هم می توانست کار کند.

او در مورد اینکه  پارو زن مدعی نبود که بتواند شاهو ناصری را بگیرد، گفت: این مسابقات قهرمانی کشور بود و استان ها دنبال امتیاز تیمی بودند و هر ورزشکار هم می توانست فقط یک رشته را شرکت کند. اگر مسابقات به صورت آزاد بود رقابت بیشتر می شد. البته باز هم نیاز داریم روی جوانان و نوجوانان کار کنیم. محمد نبی رضایی با نفرات دیگر فاصله داشت که نباید به این شکل باشد و حداقل باید فاصله کمتر باشد در غیر این صورت سطح تیم ملی در مسابقات جهانی و آسیایی بالا نخواهد رفت.

پورعزیز در پاسخ به این پرسش که چرا مجللی در قهرمانی کشور شرکت نکرد، بیان کرد: اطلاعی ندارم و آقای مجللی با آقای اقلیمی تمرین می کند و اطلاع ندارم چرا شرکت نکرده است.
او در مورد اینکه فکر می کند نبی رضایی تا انتخابی المپیک بتواند به رکورد بهتری دست پیدا کند، تاکید کرد: بله. ۱۰۰درصد. وضعیتش در حال حاضر خوب است و در انتخابی المپیک هم چین اصلی ترین رقیب ما است. امیدوارم نبی رضایی بتواند سهمیه المپیک را بگیرد چون در مسیر قهرمانی اش خیلی تاثیر دارد و این سهمیه المپیک برای سالهای بعد خیلی می تواند به او کمک کند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید