کد خبر:7661
پ

 

ادبیات جنگ با شلیک نخستین گلوله شلیک خواهد شد. خوشبختانه اکنون در دوران طلایی خاطره‌گویی هستیم .

به گزارش روزانه نیوز، مراسم رونمایی از کتاب «فرماندهان نبرد» با حضور سرلشکر سیدیحیی صفوی رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و جمعی از فعالان فرهنگی همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد.

سرلشکر سیدیحیی صفوی، در این مراسم با نشان دادن دفتری سیاه رنگ مراسم گفت: این جعبه سیاه جنگ من است که در مواقع خاص باز می‌کنیم. بیان حقایق دفاع مقدس و انتقالش برای نسل جوان برای افزایش تاب‌آوری در جنگ اقتصادی و رسانه‌ای یکی از ضرورت‌های برگزاری چنین نشست‌هایی است. ستادی برای نهضت خاطره گویی دفاع مقدس با ریاست سردار شمشیری ایجاد کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه این ستاد پس از توصیه رهبر معظم انقلاب برای روایت خاطرات جنگ به نیروهای جوان راه‌اندازی شده است، به اهداف راه‌اندازی این ستاد اشاره و اضافه کرد: اولین هدف از راه‌اندازی این ستاد، تبیین و روشن کردن ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جنگ برای جوانان فعلی کشور و ترجمه آنها برای ملت‌های دیگر منطقه مانند سوری‌ها، عراقی‌ها، یمنی‌ها، لبنانی‌ها و … . دیگر اینکه دلایل پیروزی‌ها و بعضاً ناکامی‌های جنگ را روایت کنیم.

رئیس پژوهشگان علوم و معارف دفاع مقدس یادآور شد: اکنون در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس جنگ را در سطح‌های راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی بیان می‌کنیم. تلاش داریم از انحراف و تحریف پیشگیری کنیم. برخی شبکه‌ها و رسانه‌ها مطالب خلاف واقع می‌گویند. آنها می‌خواهند ملت ما را دچار یأس و ناامیدی کنند. ما در پژوهشگاه دفاع مقدس به دنبال تولید علم هستیم تا از تجارب جنگ درس بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: نهضت خاطره گویی فرماندهان هم اکنون 60 نفر از فرماندهان سپاه و ارتش هستند. روایت فرماندهان ما از انحراف و تحریف پیشگیری خواهد کرد.

مشاور و دستیار ویژه فرمانده کل قوا گفت: در جنگ سیاسی اقتصادی رسانه‌ای چگونه است؟ الگوی رفتاری و عملی رزمندگان و ملت و مسئولان ما در جنگ تحمیلی چه بود و آیا اکنون در این جنگ اقتصادی راهگشا است؟ به زانو درآوردن و تسلیم کردن ملت ایران خواسته دشمنان ما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است.

وی تأکید کرد: امیدواریم در این پژوهشگاه مکتب مقاومت حاج قاسم را که محصول دفاع‌ مقدس بود، تبیین کنیم.

سرهنگی: در دوران طلایی و بلوغ خاطره‌نگاری هستیم

مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری نیز در این مراسم بیان کرد: ادبیات جنگ با شلیک نخستین گلوله شلیک خواهد شد. خوشبختانه اکنون در دوران طلایی خاطره‌گویی هستیم و نهضت خوبی توسط سردار صفوی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: از دل خاطرات فرماندهان ما ده‌ها کتاب بیرون خواهد آمد./تسنیم

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید