به گزارش روزانه نیوز، نشست هم اندیشی معاونت های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در راستای اجرای مطلوب کارورزی نیم سال نخست سال تحصیلی جاری دانشجو معلمان سراسر کشور در مدارس محل سکونت در مکان دفتر نظارت برگزار شد و در این نشست، دکتر طاهر روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر اهمیت و نقش برنامه کارورزی در توسعه شایستگی های حرفه ای دانشجو معلمان، از اجرای این برنامه برای نخستین بار با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در نیم سال نخست تحصیلی و شرایط کرونایی کشور، به منظور مقابله با ویروس کرونا، برنامه کارورزی دانشجو معلمان کشور با همکاری آموزش و پرورش و مدارس محل سکونت این افراد برگزار می شود.

وی، با مهم برشمردن نظارت و دقت بر چگونگی و اجرای روند کار از نقش اثرگذار معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه در این خصوص سخن گفت و افزود: اعمال یک نظارت درست با کار کارشناسی دقیق در برنامه کارورزی دانشجو معلمان در سال تحصیلی کرونایی کشور لازم و ضروری است.

در ادامه این نشست، دکتر رضا کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از کارورزی دانشجو معلمان به عنوان مولفه مهم و اساسی فرایند تربیت معلم یاد کرد و افزود: کارورزی دانشجو معلم در مدرسه گویای هویت و تکوین هویت معلمی در اوست.

این مقام مسئول، با اشاره به تعامل خوب آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان، از کارورزی به عنوان یکی از مهم ترین ارکان تربیت معلم یاد کرد و گفت: دانشجو معلم با سپری کردن دوره کارورزی خود در کنار معلمی با تجربه و کارآزموده با مشاهده و دریافت اصول و فنون معلمی مهارت های کسب شده خود را تکمیل می کند.

وی، کارورزی را تقویت کننده توانمندی های حرفه ای دانشجو معلمان اعلام و تصریح کرد: اجرای صحیح این طرح هماهنگی علم و عمل دانشجو معلم در تدریس آزمایشی و کسب آمادگی وی برای تدریس نهایی در کلاس درس به دانش آموز این مرز و بوم است.

دکتر کچوئیان در پایان با استقبال از درخواست دکتر روشندل، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و در دستور کار قرار دادن این موضوع ابراز خرسندی کرد: با همکاری دو معاونت شاهد اجرای کیفی برنامه کارورزی دانشجو معلمان در سطح کشور باشیم./ایسنا