کد خبر:6580
پ

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران از پیش‌بینی اتاق‌های قرنطینه در خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت هفتگی در بین دانشجویان خوابگاهی ماسک رایگان توزیع می‌کند.

به گزارش روزانه نیوز، دکتر شفائی ضمن بیان این مطلب به تشریح برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت برنامه‌ریزی به منظور حفظ سلامت دانشجویان و در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پیش از شروع سال تحصیلی جدید در جلسه‌ای که با معاونت آموزشی این دانشگاه داشتیم، تصمیم بر این شد که دانشکده‌ها اسامی دانشجویان خود را طبق الزام حضور مشخص کرده و به معاونت آموزشی تحویل دهند و سپس معاونت آموزشی، این دانشجویان را با معرفی‌نامه و بازه زمانی حضوردر دانشگاه جهت خوابگاه به این معاونت معرفی کند.

وی در ادامه در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوابگاه‌های علوم پزشکی ایران نیز تصریح کرد: در همه خوابگاه‌ها به صورت هفتگی، یک بسته ماسک هفت عددی به ازای هر دانشجو در اختیار خوابگاه قرار داده می‌شود و علاوه بر آن، وجود مایع ضد عفونی کننده دست در ورودی خوابگاه‌ها و راهروها برای استفاده دانشجویان و البته ضد عفونی مداوم راهروها و راه پله‌های خوابگاه با مواد ضد عفونی کننده برای گندزدایی از برنامه‌های عمومی اجرایی در خوابگاه‌ها خواهد بود.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: در هر خوابگاه، یک اتاق تحت عنوان قرنطینه پیش‌بینی شده است و در صورت لزوم نیز پزشک انکال برای رسیدگی سریع به بیماران پیش‌بینی شده است.

شفائی همچنین به رعایت فاصله اجتماعی در خوابگاه‌ها اشاره کرد و افزود: رعایت فاصله اجتماعی در خوابگاه بدین صورت است که دانشجویان در اتاق‌های کوچک یک نفر و در اتاق‌های بزرگ دو نفر اسکان داده می‌شوند که در تمامی خوابگاه‌های دانشگاه این موارد رعایت شده است و سرویس‌های ایاب و ذهاب نیز با ۵۰ درصد ظرفیت سرویس‌دهی  خوهند کرد.

وی همچنین تاکید کرد: دانشگاه دارای بستر اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و به خصوص کارآفرینی است و در این راستا بهتر است تا یکایک اعضای جامعه دانشگاهی با ایجاد فضایی همراه با نشاط، در مسیر پویایی علمی و فرهنگی در محیط دانشگاه تلاش کنند. از همین رو گرچه امسال دانشگاه‌ها به دلیل شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا ناگزیر به تغییر رویه در شیوه‌های آموزشی خود هستند، اما همچنان در تلاش هستند تا بستر تعلیم و تعلم را برای فرزندان این مرز و بوم به بهترین شکل آماده کنند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید