کد خبر:8581
پ

مجموعه تلویزیونی «نگهبان قدس» که زندگی اسقف مبارز با رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیده است، عنوان بهترین سریال ماه رمضان در مصر را به دست آورد.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از المیادین، «نگهبان قدس» عنوان سریالی سوری است که زندگی‌نامه‌ای از هیلاریون کاپوچی، اسقف مسیحی مبارز را به تصویر کشیده است؛ این سریال توانست پنج جایزه از جمله عنوان بهترین سریال رمضانی را کسب کند.

هیلاریون کاپوچی اسقف مسیحی، همواره در پی حمایت از فلسطین و دفاع از قدس بود. او حتی توسط رژیم صهیونیستی به زندان افتاد و پس از آن، تا پایان عمر به رم تبعید شد. با این وجود اسقف کاپوچی تا پایان عمر از مبارزات ضد صهیونیستی خود دست نکشید.

طبق نظرسنجی که در کشور مصر انجام شده، این سریال سوری رتبه اول را در میان سریال‌های ماه رمضان ۲۰۲۰ کسب کرده است. همچنین رشید عساف بازیگر این سریال عنوان بهترین بازیگر مرد عرب‌زبان را به‌دست آورده و باسل خطیب کارگردان این سریال بهترین کارگردان شناخته شده است.

حسن.م.یوسف نیز که نگارش فیلم‌نامه را بر عهده داشته عنوان بهترین نویسنده عرب‌زبان و شرکت سوری سازنده سریال نیز عنوان بهترین شرکت تولیدی را کسب کرده است.

در این سریال علاوه بر متن و محتوای قوی، به موسیقی متن، طراحی لباس بازیگران و همچنین طراحی صحنه توجه ویژه‌ای شده است.

رشید عساف نقش اسقف کاپوچی را در این سریال بازی کرده است و بازیگران دیگری همچون صباح جزائری، أمل عرفة، سامیة جزائری، یحیی بیازی، عهد دیب، سلیم صبری، لیا مباردی، إیهاب شعبان، نادین قدور، ربی الحلبی نیز در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید