کد خبر:4978
پ

رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه ایران و ژاپن و همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری، بیش از پیش گسترش یابد.

 

به گزارش روزانه نیوز ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با تبریک انتخاب آقای «سوگا یوشیهیده»  به عنوان نخست وزیر ژاپن،   ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن و همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری، بیش از پیش گسترش یابد.

 

متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:

 

جناب آقای سوگا یوشیهیده

 

نخست وزیر ژاپن

 

انتخاب جناب‌عالی به عنوان نخست‌وزیر کشور دوست ژاپن را صمیمانه تبریک می‌گویم.

 

فرصت را مغتنم شمرده از جناب آقای آبه شینزو، نخست وزیر سابق ژاپن که نقش مهم و تأثیرگذاری در پیشبرد روابط جمهوری اسلامی ایران و ژاپن داشتند، قدردانی می‌نمایم.

 

رایزنی‌های مستمر مقامات جمهوری اسلامی ایران و ژاپن به ویژه در سال ۲۰۱۹ میلادی به مناسبت نودمین سالگرد برقراری روابط سیاسی که با بازدید متقابل سران دو کشور از پایتخت‌های یکدیگر مصادف گردید، فصل نوینی را برای گسترش هر چه بیشتر روابط در تمامی زمینه‌های مورد علاقه دو کشور گشود. امیدوارم در پرتو رهبری جناب‌عالی، روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن و همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری، بیش از پیش گسترش یابد.

 

سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره کمک به پیشبرد صلح و امنیت، احترام و پایبندی متقابل به تعهدات و توافقات بین‌المللی بوده است. بر همین اساس امیدوارم رایزنی‌ها و تشریک مساعی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن همچون گذشته در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه یابد.

 

سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی مردم ژاپن را آرزومندم.

 

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

/ دانشجو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید