کد خبر:8770
پ

دبیر فدراسیون بوکس گفت: بعد از آغاز لیگ کشتی، انتظار بوکسورها برای شروع لیگ بالا رفته و می‌خواهند این رقابتها هم برگزار شود.

به گزارش روزانه نیوز، حمیدرضا قبایی‌زاده در خصوص برگزاری مسابقات برخی رشته‌های ورزشی اظهار داشت: با آغاز لیگ کشتی، شور و نشاطی بین اهالی رشته‌های رزمی هم ایجاد شد. انتظار ورزشکاران بالا رفته و از فدراسیون درخواست دارند تا لیگ بوکس را شروع کنیم. ما هم یک شیوه‌نامه کامل و جامع را برای ستاد مقابله با کرونا در ورزش فدراسیون پزشکی ورزشی ارسال کردیم تا بعد از بررسی، به ما هم مجوز آغاز مسابقات را بدهند.
دبیر فدراسیون بوکس در مورد اینکه این رشته درگیری تن‌به‌تن زیادی ندارد، عنوان کرد: طبق قوانین، مربی‌ها و داورها بیش از چهار متر از هم فاصله دارند و فاصله‌گذاری اجتماعی در مسابقات بوکس اتوماتیک‌وار رعایت می‌شود. فدراسیون حساسیت بسیار زیادی در خصوص سلامت ورزشکاران دارد و می‌توانیم با فراهم کردن شرایط مناسب، مسابقات را آغاز کنیم و ورزش‌مان از این رکود دربیاید.

وی درباره آغاز مرحله دوم اردوی تیم ملی بوکس یادآور شد: از امروز (شنبه ۱۲ مهرماه) اردوی تیم بزرگسالان با حضور شش ورزشکار زیر نظر علیرضا استکی آغاز می‌شود. با صلاحدید سرمربی تیم ملی، نفرات جدید به اردو اضافه خواهند شد. در اردو پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و تست‌های مختلف قبل از ورود به تمرینات از ملی‌پوشان و مربیان گرفته خواهد شد. همچنین ۹۰ درصد از تمرینات بوکس با فاصله است و مربی‌ها هم از ماسک استفاده می‌کنند.

قبایی‌زاده با اشاره به اینکه طی روزهای آینده اردوی جوانان بوکس زیر نظر رضا مهدی‌پور در سنندج برگزار خواهد شد، تاکید کرد: طبق اعلام فدراسیون جهانی (آیبا) رقابت‌های قهرمانی جهان جوانان طبق برنامه قبلی، فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در لهستان برگزار می‌شود. برای ما خیلی مهم است که با یک تیم بسیار خوب پای به این مسابقات بگذاریم.
دبیر فدراسیون بوکس در خصوص اینکه مسابقات بین‌المللی نونهالان و نوجوانان برگزار نخواهد شد، عنوان کرد: ورزشکاران در رده پایه زیر نظر مربیان در استان‌ها فعالیت خود را ادامه خواهند داد. با دستور رئیس فدراسیون یک کار گروه از با تجربه‌ها، قهرمانان، مربیان تحصیلکرده و تلفیقی از اعضای کمیته‌های آموزش، مربیان و استعدادیابی فدراسیون از طریق فضای مجازی نفرات این رده سنی را حمایت می‌کنند.
وی ادامه داد: یک‌دوره کلاس استعدادیابی برای مربیان استانها برگزار خواهیم کرد که بتوانند ورزشکاران نونهال و نوجوان را انتخاب کنند. اسامی نفرات مستعد در بانک اطلاعاتی در فدراسیون ذخیره می‌شود تا در سالهای آتی از این آینده‌سازان هر چه بهتر بهره ببریم.فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید