کد خبر:7726
پ

سردار حسین رحیمی در حاشیه پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش که با حضور جانشین فرمانده ناجا و روسای پلیس های تخصصی پایتخت در مقر فاتب برگزار شد، گفت: برخورد با اراذل و اوباش یکی از مطالبات مردم و در راس مطالبات قرار داشت و در همین راستا نیز از مدتی قبل طرحی برای شناسایی اراذل و اوباش انجام شده و با انجام اقدامات اطلاعاتی این طرح از ساعت ۱۶ روز گذشته وارد فاز عملیاتی شده و تا ساعت ۷ صبح امروز بیش از ۳۷۹ اوباشگر که ۴۶ نفر از آنها جز اراذل و اوباش سطح دار بودند دستگیر شدند.

به گزارش روزانه نیوز،وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۱۲۵ محله و مکان شامل قهوه خانه ها، سفره خانه ها باشگاه‌های بدنسازی، بوستان ها و تفرجگاهها و … مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت، گفت: برخی از افرادی که در اجرای این طرح دستگیر شدند جزء افرادی بودند که به پلیس تعهد نیز داده بودند اما باز هم دست ازاقدامات مجرمانه خود بر نداشتند.

سردار رحیمی با بیان این که ۲۸۴ نفر از این افراد در معابر و بوستان ها وتفرجگاهها اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگر شهروندان بخصوص زنان کرده بودند، گفت: ۲۲ نفر نیز مرتکب جرائم خشن نظیر تجاوز و سرقت به عنف شده بودند یکی از این ۲۲ نفر دارای پرونده تجاوز به عنف بوده است.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در مجموع از این افراد یک قبضه سلاح جنگی، ۱۳ قبضه شبه سلاح جنگی و ۸۳ قبضه انواع سلاح شامل قمه، ساتور، تیر و کمان و …. کشف و ضبط شد. همچنین در یک مورد ۶۳ کیلوگرم مواد مخدر نیز از آنان به دست آمد و ۱۵ دستگاه خوردو و موتور سیکلت نیز از آنان کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از پلمپ ۶۳ واحد صنفی که به محل تردد و حضور اراذل و اوباش بدل شده بود خبر داد و گفت: لازم است به تمامی اماکن صنفی و واحدهایی که فضا برای تجمع و حضور اراذل و اوباش ایجاد کنند هشدار بدهم که در صورت رویت چنین مواردی یا شکایت مردم، پلیس به موضوع ورود کرده و این فضاها برای بار اول به مدت سه ماه پلمپ خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به قدرت نمایی برخی از این اراذل واوباش در فضای مجازی نیز به ایسنا گفت: در مجموع ۲۴ تارنما که اقدام به بارگذاری تصاویر و محتواهای مربوط به اراذل و اوباش کرده بودند شناسایی شد. همچنین هفت صفحه که در دیگر فضاهای مجازی اقدام به چنین اقداماتی کرده بودند شناسایی شده و گردانندگانشان دستگیر شدند.

به گفته سردار رحیمی دستگاه قضایی در اجرای این طرح همکاری خوبی با پلیس داشته و این اراذل و اوباش به اشد مجازات محکوم خواهد شد.

رحیمی در پایان تاکید کرد که اجرای این طرح ها به منظور اجرای امنیت در پایتخت ادامه خواهد داشت.ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید