کد خبر:18765
پ

نوید توزیع گسترده واکسن کرونا هر از گاهی رسانه‌های جهان را از تلخی نجات می‌دهد. رسانه‌هایی که این روزها بیشتر درگیر اعلام وضعیت کشورهای مختلف جهان در مبارزه با ویروس کرونا هستند، حالا حامل خبرهای خوشی از آمدن واکسن این ویروس منحوس شده‌اند.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. از مهمترین اخباری که او امروز (۱۵ آذرماه) به آنها پرداخته، واکسن ویروس کرونا است.

 

_ «لوفیگارو»، روزنامه فرانسوی در مطلبی با عنوان «پرده را کنار زد» از جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا نوشته است: این کهکشان بایدن است. فراخوان گروهی که می‌خواهد بگوید آمریکا باز می‌گردد. بایدن از هم‌وطناناش می‌خواهد به مدت یکصد روز ماسک بر چهره بزنند. او وعده داد واکسن را به رایگان خواهد داد. به این ترتیب جو بایدن بخشی از استراتژی ضد کوویدش را آشکار ساخت. جدای از آن او از آنتونی فائوچی، چهره شناخته و مورد احترام آمریکا در زمینه بهداشت، خواست تا در مقام خود مانده و به گروه او بپیوندد. فائوچی کسی بود که ۲۷۰ هزار قربانی آمریکایی به سبب کرونا که مورد انکار ترامپ بود، را عیان ساخت.

_ «گاردین» نوشته است: فرانسه به هنگامی که توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا تا هفته آینده پایان بگیرد، درباره توافق تجاری، تهدید به وتو کرده است.

 

_همچنین «فایننشال تایمز» نوشته است: پژوهشگران چینی مدعی هستند که به برتری فنآوری کوانتوم، دست یافته‌اند. رایانه کوانتوم، قادر است محاسبات را میلیاردها برابر سریع‌تر از رایانه‌های امروز، به انجام برساند. این را دانشمندان چینی مدعی هستند.

 

«فایننشال تایمز» نوشت: چین می‌گوید که در ماه آینده، ۶۰۰ میلیون واکسن‌ کرونا آماده تحویل خواهد شد.

 

_ «نیویورک تایمز» نوشته است: مسئولان یک بیمارستان در نیویورک می‌گویند که ما موج دوم همه‌گیری ویروس کووید_۱۹ را لمس کرده‌ایم. آیا باز به آن روزهای سخت باز خواهیم گشت؟ کالیفرنیا در آستانه خانه‌نشین کردن آمریکایی ها به سبب کرونا است. ۲۰۰ هزار مبتلا به کرونا!

 

«گاردین» در مطلبی با عنوان «نقطه داغ» نوشته است که جنگ بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مغلوبه می‌شود. مذاکرات تجاری، نقطه داغ و بسیار دشوار است. این را ساکن شماره ۱۰ خیابان داونینگ لندن می‌گوید. این مقر نخست‌وزیری است. از خانه شماره ۱۰ این خیابان خبر می‌آید که فرانسه، تهدید به وتو کرده است. متحد نزدیک مکرون می‌گوید اگر گفت‌وگوها با تردید و لرزان پیش برود، پاریس ممکن است یک جانبه عمل کند. بحث پیرامون تجارت و مسائل امنیتی ممکن است رأی وتوی فرانسه را به همراه داشته باشد. کلمنت بون، وزیر فرانسوی در امور اتحادیه و یار نزدیک امانوئل مکرون می‌گوید اگر شرایط‌دلخواه نباشد، فرانسه یک‌جانبه عمل می‌کند. برای رسیدن به یک توافق باید صریح بود. شماره ۱۰ خیابان داونینگ می‌گوید، گاه شرایط دلخواه نیست. گذشته از آن، زمان بسیار بسیار کوتاه است. ما اکنون در نقطه داغ مذاکره هستیم.

 

هنگامی که دکتر ژوزف ورون، بیمار سالخورده کرونایی خود را دید که به خاطر جدا ماندن از همسرش در روز شکرگزاری می گرید، همه پروتکل های بهداشت را کنار زد و بیمارش را در آغوش گرفت. عکس دکتر ورون در فضای مجازی، موجی از همدردی به پا کرد. دمیان لوگوای، فیلسوف شناخته فرانسوی می گوید که این عکس در روزهای انزوا و تنهایی، نشانگر غلبه انسانیت بر دلایل و موانع بهداشتی است. لوگوای می‌گوید که نه مثل دکتر ورون اینچنین بی‌محابا، اما در روزهای غمناک انزوا در عصر کرونا به انسانیت بیندیشیم./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید