کد خبر:5521
پ

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: محصولات تولیدی دانش‌بنیان منطقه آزاد انزلی به بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای صادر می‌شود.

 

 

به گزارش روزانه نیوز محمد ولی روزبهان، از صادرات محصولات تولیدی دانش‌بنیان منطقه آزاد انزلی به بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خبر داد و در همین زمینه اظهار داشت: در حال حاضر حدود 120 شرکت دانش‌بنیان و نوآور در مرکز شکوفایی شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان سازمان منطقه آزاد انزلی فعالیت می‌کنند.

 

 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور از سال 96 در منطقه آزاد انزلی شروع به کار کرده‌اند ابراز داشت: سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و حمایت از تولیدات این بخش اقدامات بسیار مؤثر و خوبی را به مرحله اجرا گذاشته است.

 

 

روزبهان حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان و کمک به تجاری‌سازی و برندسازی این محصولات را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد و بیان داشت: بدون شک توسعه فعالیت‌‌ها و کسب و کارهای دانش‌بنیان به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا مزیت‌های قابل توجهی دارد.

 

 

وی به تشریح بیشتر اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی در همین حوزه پرداخت و گفت: بر اساس این راهبرد سازمان منطقه آزاد انزلی بسته‌های حمایتی، تشویقی و معافیت در اخذ برخی عوارض و ارائه خدمات و تسهیلات با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهور و صندوق کارآفرینی امید را در دستور کار قرار داده است.

 

 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه  اغلب کسب و کارهای دانش‌بنیان منطقه از عوارض ناشی از همه‌‌گیری بیماری کرونا با کمترین آسیب مواجه شدند علت این موضوع را مورد واکاوی قرار داد و خاطرنشان کرد: بخش عمده حوزه فعالیت این دست از کسب‌وکارها با اینترنت و فضاهای فناوری انجام می‌شود.

 

 

روزبهان از گسترش فعالیت‌های مجموعه هلدینگ هزاردستان، تولید کننده نرم‌افزارهای معروف کافه بازار و بلد سخن گفت و با تأکید بر اینکه این مجموعه بخشی از فعالیت‌های خود را از تهران به منطقه آزاد انزلی منتقل کرده است اظهار داشت: رویکردهای حمایتی منطقه آزاد انزلی زمینه افزایش فعالیت‌های دانش‌بنیان را فراهم کرده است.

 

 

وی صادرات محصولات تولیدی دانش‌بنیان از منطقه آزاد انزلی به بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعدادی از واحدهای دانش‌بنیان منطقه مانند شرکت کاسپین کارمن، تولیدکننده دیاگ خودرو و گیل آزما تولیدکننده چاپگرهای سه بعدی و شرکت علم و فناوری سوبار، تولیدکننده جت پرینتر از جمله این واحدها هستند.

 

 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران در منطقه را نیز یکی از رویکردهای این سازمان اعلام کرد و اظهار داشت: رویکرد سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه مربوط به توسعه فعالیت و جذب سرمایه‌گذاران جدید در قسمت‌های تولیدی و صنعتی حمایتی و تشویقی است.

 

 

تجاری‌سازی ایده های نوآور، فناور و دانش‌بنیان مهم‌ترین بازخورد مثبت حمایت از شرکت های فعال در این زمینه است از طرفی با توجه به زیرساخت های ایجاد شده در منطقه آزاد انزلی و ارتباطاتی که با بازارهای کشورهای منطقه ایجاد شده، افزایش کمی و کیفی میزان جذب و فعالیت شرکت های این حوزه می‌تواند مثمرثمر واقع شود.

 

 

از سوی دیگر بحث تجاری‌سازی ایده های نوآور، فناور و دانش‌بنیان  همسو با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری و حمایت از تولیدکنندگان ایرانی به منظور افزایش تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان کشور قرار دارد بنابراین باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد./ تسنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید