کد خبر:25384
پ

معاون دبیرکل امور سیاسی سرویس اقدام خارجی اروپا با اشاره به ظرفیت‌های تجاری بین اروپا و ایران تصریح کرد که این اتحادیه آماده گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران است.

به گزارش روزانه نیوز «انریک مورا» این مطلب را روز دوشنبه در همایش اقتصادی اروپا و ایران مطرح کرد و افزود که شمار قابل توجه شرکت کنندگان در نشست امروز پیام روشنی است که اهالی کسب و کار علاقه مند به گسترش روابط تجاری هستند.

وی عنوان کرد که پیش از خروج آمریکا از برجام، این توافق محیط بسیار خوبی را برای گسترش روابط اقتصادی ایران و اروپا فراهم کرد و از این رو جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بازگشت آمریکا به برجام را حیاتی می‌داند و بر لزوم اجرای کامل این توافق تاکید دارد.

معاون دبیرکل امور سیاسی سرویس اقدام خارجی اروپا با اشاره به اهمیت اجرای کامل برجام از سوی ایران نیز خاطر نشان کرد که انتظارات ایران از مزایای این توافق باید برآورده شود.

وی افزود: ما معتقدیم که به یک راهکار دیپلماتیک نیاز داریم تا مشکلاتی را با آن مواجه هستیم را حل کنیم. دولت جدید ایالات متحده برای بازگشت به برجام اعلام آمادگی کرده و کلیه اعضای برجام نیز مصمم هستند که دوباره برجام را احیا کنند.

مورا در همین پیوند بر لزوم بازگشت آمریکا به برجام، لغو تحریم‌ها و اجرای کامل این توافق تاکید کرد تا از پرتو آن بتوان از فرصت‌های جدید اقتصادی بهره برداری کرد. وی خاطر نشان کرد که ظرفیت‌های اقتصادی قابل توجهی برای گسترش همکاری با ایران وجود دارد و اتحادیه اروپا آماده است تا پروژه های همکاری بیشتری را در حوزه روابط تجاری و صنعتی در سال‌های اینده ایجاد کند.

معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا بیان داشت: امروز بیش از هر زمانی دیگری نیاز به گفت‌وگو داریم تا از تنش‌ها پرهیز کنیم. سیاست ما همواره این بوده که با ایران مشارکت داشته باشیم و بتوانیم در خصوص مسائل جدید تعامل داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی اختلاف نظرها بین ایران و اتحادیه اروپا افزود: معتقدیم که باید بتوانیم با یکدیگر کار کنیم و فرصت‌های جدیدی را برای اعتمادسازی به‌وجود آوریم. مورا خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا سهم خود را در این زمینه ایفا کند.

همایش اقتصادی اروپا و ایران با حضور بالغ بر ۳ هزار شرکت کننده با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های تجاری، علمی و فن‌آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران از امروز (دوشنبه) آغاز به کار کرد.

این همایش سه روزه با همکاری سازمان توسعه تجارت، اتحادیه اروپا و مرکز بین‌المللی (ITC) به صورت مجازی برگزار می‌شود. فعالان اقتصادی، اندیشمندان و صاحب‌نظران مسائل اقتصادی و اصحاب رسانه که از قبل در این همایش ثبت‌نام کرده‌اند در روزهای آینده آخرین مسیرهای احیا و توسعه روابط اقتصادی بین اروپا و ایران را بررسی خواهند کرد. سفرای شماری از کشورهای اروپایی مستقر در ایران نیز در همایش حضور دارند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید