کد خبر:25561
پ

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، وظیفه رسانه‌ها و مطبوعات را کمک به افزایش مشارکت آگاهانه مردم در این آوردگاه خطیر و غلبه بر فضای یأس و ناامیدی و مقابله با شیطنت‌ها و بدخواهی‌های دشمنان این مرز و بوم دانست.

به گزارش روزانه نیوز سید عباس صالحی روز چهارشنبه در پیامی به مجمع عمومی سالیانه خانه مطبوعات و رسانه های کشور،‌ گفت: در جوامع توسعه یافته، مطبوعات را به درستی رکن چهارم مردم سالاری نام نهاده‌اند. چرا که رسانه‌ها با آگاهی بخشی و روشنگری مسیر فساد و سوء استفاده از قدرت را مسدود کرده و با نور تاباندن بر عملکرد مسئولان فرآیندها و تصمیم گیری ها را شفاف می کنند.

وی افزود: در کشور ما که به دلایل تاریخی روند توسعه همه جانبه، با موانع و کاستی هایی روبروست، مخاطرات و تنگناهای عرصه مطبوعات هم دوچندان است و پیکر نحیف رسانه به اجبار، بار ضعف نهادهای مدنی را هم به دوش می‌کشد. با این وجود و برغم مشکلات و پیچیدگی های مدیریت رسانه در عصر کنونی، که با تحولات شتابناک و گسترده در عرصه ارتباطات و رسانه مواجه هستیم، گام های ارزشمندی در راستای فعالیت حرفه‌ای و ارتقاء جایگاه مطبوعات در ایران اسلامی برداشته شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه نهادهای صنفی و تشکل‌های حرفه‌ای مرتبط با مطبوعات در سال‌های اخیر به همگرایی، انسجام و قوام یافتگی موثر رسیده و خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور به عنوان مامن فراگیر خانواده بزرگ مطبوعات، نقطه وصل اهالی رسانه در اقصی نقاط کشور شده است.

صالحی گفت: توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای خبری در استانها با تمرکز بر تولید محتوای بومی و کمک به ارتقای سواد رسانه‌ای مردم و پالایش فعالیت‌های رسانه‌ای در شهرها و استان ها، از الزامات قدرت یافتن رسانه‌هاست که خانه مطبوعات کشور با استفاده از ظرفیت های رسانه‌ای منطقه‌ای و سرمایه‌های ارزشمند انسانی، در این مسیر حرکت پویای خود را ادامه می دهد. اکنون و در آستانه سال نو، مطبوعات در نقطه پرتاملی ایستاده‌اند که رسالت آنها را بیش از پیش سنگین می‌کند.

عضوکابیته دولت دوازدهم تصریح کرد: از یک سو سال پر مخاطره کرونایی را سپری کردیم که داغ فراوانی بر دلها نشاند و همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را با اختلال مواجه کرد. در این میان رسانه‌های ما متحمل سوگ های جبران ناپذیر و نیز هزینه های سنگینی شدند و البته عملکرد قابل دفاعی در جهت آگاهی مردم، آموزش‌های لازم و نیز امیدآفرینی و حرکت به سوی آینده‌ای بهتر داشتند که تلاش‌های آنها شایسته ارج نهادن و قدر دانستن است.

کمک به مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات ۱۴۰۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰،‌ اظهار داشت: کمک به افزایش مشارکت آگاهانه مردم در این آوردگاه خطیر و غلبه بر فضای یأس و ناامیدی و مقابله با شیطنت ها و بدخواهی های دشمنان این مرز و بوم، وظیفه دشوار مطبوعات در روزهای پیش رو خواهد بود.

صالحی تاکید کرد: یقین دارم که فعالان رسانه ها، همچنان که در مقاطع مختلف و روزهای سخت تاریخ کشور و انقلاب همواره خوش درخشیدند این بار نیز به بهترین نحو ممکن به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

وی در خاتمه با قدردانی از زحمات و اقدامات رئیس و هیئت مدیره محترم خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور، از خداوند منان توفیقات روزافزون را برای همگان خواستار شد.

مجمع عمومی سالیانه خانه مطبوعات و رسانه های کشور هم اکنون با حضور اعضا و جمعی از اصحاب رسانه و خانه های مطبوعات کشور در محل معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید