کد خبر:8863
پ

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در این شرایط دچار بحران مالی هستیم، ورزش ارتباط زیادی با دلار دارد که می‌توان به اعزام‌ها و خرید تجهیزات اشاره کرد.

به گزارش روزانه نیوز، مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در نشست مسئولان ورزش با نوبخت اظهار داشت: دشمن علاوه بر جنگ اقتصادی در ورزش هم فشار آورده است. در بازی‌های آسیایی اندونزی بیشترین مدال تاریخ بعد از انقلاب را کسب کردیم. در سال 2019 در رشته‌های مختلف توانستیم مدال‌های مختلفی برای ایران عزیز کسب کنیم. درحالی که 57 درصد سهمیه‌های المپیک توزیع شده بود، 52 سهمیه گرفته‌ایم و کرونا نگذاشت تا سهمیه‌های بیشتری را کسب کنیم.

وی افزود: متاسفانه به دلیل کرونا، در این چندماهه فعالیت‌های ورزشی متوقف شد اما شهریور ماه با مجوزهایی که گرفتیم اردوها و تمرینات شروع شد. از اوایل سال 2021 فعالیت‌های بین‌المللی آغاز می‌شود. ما در این شرایط دچار بحران مالی هستیم. هزینه‌ها بسیار زیاد است. ورزش ارتباط زیادی با دلار دارد، که می‌توان به اعزام‌ها و خرید تجهیزات اشاره کرد.

معاون وزیر ورزش گفت: تقاضا دارم تا بودجه ورزش قهرمانی را افزایش دهید تا در ماه‌های باقی‌مانده و همین طور سال آینده که چند رویداد مهم بین‌المللی از جمله المپیک را داریم دچار مشکل نشویم. اگر از طرف دولت 400 تا 500 میلیارد تومان به ورزش قهرمانی در بودجه سال آینده اضافه شود بخش زیادی از مشکلات مالی ورزش حل می شود. این رقم عدد زیادی نیست.

وی تصریح کرد: ما 50 درصد پاداش سال 97 را پرداخت کردیم و در یکی دو ماه آینده بقیه پاداش‌ها پرداخت می‌شود. مشکل معیشتی ورزشکاران این روزها مطرح است و تقاضا دارم، ردیفی تعریف شود تا پاداش سال 98 را هم پرداخت کنیم تا بدهی به ورزشکاران نداشته باشیم.تسنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید