کد خبر:9110
پ

سرمربی تیم ملی روئینگ گفت: در این ۲ ماه تمریناتی که داشتیم عقب افتادگی‌ها را جبران کردیم.

به گزارش روزانه نیوز، افشین فرزام در مورد مسابقات قهرمانی کشور روئینگ، اظهار داشت: با توجه به شرایط خاصی که بر کشور که حاکم است و تعطیلی اردوها تا اوایل مرداد ماه، فکر می‌کنم مسابقات بد نبود.

*در تعداد شرکت کنندگان محدودیت داشتیم
وی افزود: اگر شرایط عادی بود، انتظار می‌رفت استان‌ها قوی‌تر ظاهر شوند. فدراسیون به خاطر شرایط خاص و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شرکت کنندگان و تعداد نفرات، محدودیت قائل شده بود اما فکر می‌کنم این حرکت رو به جلویی بود که فدراسیون انجام داد و باعث شد تحرکی در رشته روئینگ انجام شود.

* احتمال آغاز اردوها از اواخر مهر
سرمربی روئینگ ایران درباره شروع اردوها، عنوان کرد: فکر می‌کنم با توجه به اینکه فدراسیون در تلاش است خوابگاه‌های خود را تکمیل کند، احتمالا از اواخر ماه اگر مشکل خاصی بابت برگزاری اردوها نباشد، تمرینات را شروع کنیم.

* توانستیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم
فرزام در پاسخ به اینکه از نظر رکوردی شرایط ورزشکاران را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: با توجه به اینکه تقریباً فرصت دو ماهه برای آماده شدن داشتیم، شرایط خوب بود و توانستیم در این ۲ ماه عقب افتادگی چند ماه گذشته را جبران کنیم تا بچه‌ها به شرایط ایده‌آل خودشان برگردند.

* رکوردهای ثبت شده به بچه‌ها اعتماد به نفس داد

وی یادآور شد: رکوردهایی که آنها به ثبت رساندند باعث شد اعتماد به نفس پیدا کنند. البته ما خیلی سعی نکردیم در این مسابقه ورزشکاران را به اوج آمادگی برسانیم و شرایط عادی بود. در واقع این مسابقه قهرمانی کشور مانند یک تست آخر اردو بود. در مجموع از کار راضی هستیم. امیدواریم بتوانیم با همین روند کار را پیش ببریم و به آن کاری که می‌خواهیم در نهایت برسیم.

* محدودیتی برای تمرین نداریم
سرمربی روئینگ ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ستاد مبارزه با کرونا اجازه شروع تمرینات را داده است چقدر امیدوار هستید قایقرانان به آن آمادگی که می‌خواهید برسند، خاطرنشان کرد: فعلاً در مورد تمرین ما با توجه به اینکه فضای باز هستیم، محدودیتی نداریم. فقط محدودیت ما شامل برگزاری اردوست. شاید مجبور باشیم به روال این دو ماه گذشته تمرینات را انجام دهیم چون ناچاریم. این دغدغه را داریم که بچه‌ها از تمرین دور یا تعطیل شوند افت کنند. ما با زحمت توانستیم بچه‌ها را در این سطح نگه داریم. امیدوارم بتوانیم این کار را ادامه بدهیم.

فرزام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در مسابقات قهرمانی کشور ورزشکاری بود که نظر شما را جلب کند تصریح کرد: فکر می‌کنم در بخش آقایان حمید رضوانی با توجه به اینکه تقریبا ۲ هفته در کنار ما تمرین کرده می‌تواند رقیب خوبی باشد. قطعاً اگر او در کنار نصیری باشد، به طور حتم باعث پیشرفت همدیگر خواهند شد.

* نمی‌خواهیم گلایه کنیم
وی درباره اینکه فر می‌کنید تا مسابقات کسب سهمیه، قایقرانان به وضعیت مطلوب برسند، اظهارداشت: ما تقریباً ۶ ماه برای کسب سهمیه فرصت داریم. شرایط ما الان خوب است، البته ما ‌نمی‌خواهیم گلایه کنیم. تقریباً باید بتوانیم از مشکلات زیادی که داریم عبور کنیم.
فرزام گفت: تمام تمرکزمان این است که بتوانیم به هدفمان برسیم. بنابراین سعی می‌کنیم با کمک فدراسیون مشکلات را رفع کنیم و به حدی برسیم که بتوانیم در مسابقات بهترین عملکرد خود را داشته باشیم.

* قایق‌ها برسد روی روحیه تیم تاثیر می‌گذارد
سرمربی روئینگ ایران درباره اینکه تکلیف قایق‌های خریداری شده چه شد، خاطرنشان کرد: قایق‌ها هنوز به دست ما نرسیده اما اگر برسد، از نظر شرایط فنی و روانی روی بچه‌ها تاثیر می‌گذارد. امیدوارم که این اتفاق زودتر بیفتد.فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید