کد خبر:11520
پ

بانک گلدمن ساکس آمریکا اعلام کرد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تاثیری در رشد بازارهای انرژی نداشته و پیروزی دموکرات‌ها می‌تواند خبر خوبی برای بازار نفت و گاز باشد.

به گزارش روزانه نیوز، بانک گلدمن ساکس آمریکا، در آخرین گزارش خود مجددا سال 2021 را سال خوبی برای صنعت نفت و گاز جهان پیش‌بینی کرد و گفت نتیجه انتخابات آمریکا نمی‌تواند تاثیر چندانی در این روند رو به رشد داشته باشد.

این بانک می‌گوید البته در صورتی که نامزد دموکرات پیروز شود می‌توان انتظار سرعت گرفتن بهبود اوضاع در این بازارها را داشت.

بانک گلدمن ساکس آمریکا می‌گوید عواملی که به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در جهان منجر خواهد شد پابرجا هستند و نتیجه انتخابات آمریکا نمی‌تواند آنها را تضعیف کند.

این بانک همچنین پیش‌بینی کرده قیمت گاز طبیعی در جهان احتمالا افزایش خواهد یافت و افزایش اخیر قیمت نفت بر مبنای انتظار برای اجرای سیاست‌های کمک اقتصادی بیشتر در آمریکا و کاهش ارزش دلار نشان می‌دهد پیروزی بایدن در انتخابات می‌تواند شبیه یک کاتالیست یا شتابدهنده برای بهبود اوضاع در بازار نفت عمل کند.

نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که جو بایدن، نامزد دموکرات، با فاصله زیاد از ترامپ در صدر قرار دارد.

البته در برخی ایالت‌های تاثیرگذار فاصله بایدن و ترامپ کمتر از دیگر ایالت‌ها است.

گلدمن ساکس می‌گوید در صورتی که دموکرات‌ها پیروز شوند شاهد محدودتر شدن تولید نفت و گاز در آمریکا خواهیم بود.

چرا که دولت آتی بایدن از طریق اعمال قوانین سخت‌ گیرانه‌تر هزینه تولید نفت شیل را افزایش خواهد داد و میزان استحصال نفت از میادین شیل را هم پایین خواهد آورد.

گلدمن ساکس می‌گوید وعده‌های بایدن برای در اولویت قرار دادن موضوع مقابله با تغییرات آب و هوایی هم نشاندهنده شدت گرفتن روند تولید انرژی از منابع تجدید پذیر و رشد بیش از انتظار آن نسبت به شرایط کنونی است.

این بانک می‌گوید این روند که به زیرساخت‌های جدید نیاز دارد در کنار اجرای بسته‌های محرک اقتصادی بزرگ به افزایش تقاضا برای نفت طی سال‌های آینده منجر خواهد شد.فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید