کد خبر:8201
پ

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در این کمیسیون رو به اتمام است و به زودی به صحن علنی مجلس ارائه می شود.

 

 

به گزارش روزانه نیور ‌محمدحسن آصفری  درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار داشت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با حضور نمایندگانی از دولت، شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌های مجلس در حال بررسی و رو به اتمام است.

 

 

وی بیان کرد: بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به زودی در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به پایان می‌رسد و جهت بررسی به صحن علنی مجلس تقدیم می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: ما در تلاش هستیم تا طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را به خوبی بررسی کرده تا انتخابات ۱۴۰۰ با قانون جدید و اصلاحاتی که در آن اعمال می‌شود، برگزار شود.

آصفری با بیان اینکه تغییرات خوبی در قانون انتخابات ریاست جمهوری با تصویب این طرح اتفاق می‌افتد، گفت: برای مثال در قانون جدید و در بخش مدرک تحصیلی کاندیداهای ریاست جمهوری بحث خواندن و نوشتن را حذف کرده و مدرک تحصیلی به فوق لیسانس تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: همچنین برخی از اصلاحات قانون انتخابات ریاست جمهوری درباره آن است که رئیس جمهور باید در حوزه‌های مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برنامه مشخص داشته باشد و همچنین معیارهای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از جمله رجل سیاسی و مذهبی بودن را به طور دقیق تعریف کرده ایم.

آصفری بیان کرد: از دیگر اصلاحات مندرج در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری آن است که به احزاب نقش دادیم و در واقع شرایطی باید فراهم شود که احزاب شناسنامه دار بتوانند نسبت به معرفی کاندیداهای خود در انتخابات اقدام کنند./مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید