کد خبر:23626
پ

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا درخواست مجلس نمایندگان آمریکا برای شهادت دادن در فرآیند استیضاحش در مجلس سنا را رد کرد.

به گزارش روزانه نیوز مدیران فرآیند استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان از ترامپ درخواست کردند تا به ایراد شهادت در جلسه محاکمه مربوط به استیضاحش در مجلس سنا بپردازد.

این یک تلاش دراماتیک برای وادار کردن این رئیس جمهور سابق آمریکا به توضیح رفتارش پیرامون اغتشاشات ششم ژانویه در کنگره این کشور است.

با این حال تیم حقوقی ترامپ فوراً در پاسخ این دعوت به ایراد شهادت را رد کرده و تصمیم را به عهده دموکراتها گذاشتند تا برای وادار کردن ترامپ به ایراد شهادت با صدور یک احضاریه تلاش کنند.

جیمی راسکین، مدیر فرآیند استیضاح ترامپ نامه ای را برای وکیل ترامپ فرستاده و در این نامه درخواست کرد که ترامپ قبل از یا در جریان فرآیند محاکمه برای استیضاحش که از روز سه شنبه شروع می شود به ایراد شهادت بپردازد. او استدلال کرد که شهادتهای او بعد از آنکه اتهامات مجلس نمایندگان مبنی بر  اینکه اغتشاش در کنگره را تحریک کرده، لازم هستند.

وکلای ترامپ سریعا به درخواست راسکین پاسخ داده و در نامه پاسخ به او در سه پاراگراف نوشتند، این درخواست نشانه این است که مجلس نمایندگان نتوانسته اتهاماتش علیه ترامپ را ثابت کند.

جیسون میلر، مشاور ترامپ نیز تایید کرد که این رئیس جمهور سابق آمریکا این درخواست را در می کند. او به سی ان ان اظهار کرد: این رئیس جمهور سابق آمریکا در فرآیندی مغایر با قانون اساسی شهادت نخواهد داد.

دستیاران ارشد ترامپ توانستند او را از رفتن به صحن مجلس نمایندگان آمریکا به جهت دفاع از خودش در آستانه دومین استیضاحش در ماه ژانویه منصرف کنند. او این تاکتیک مشابه را همچنین برای نخستین باری که استیضاح شد در نظر گرفته بود.

راسکین از اظهار نظر درباره اینکه آیا در ادامه در صورت خودداری ترامپ از ایراد شهادت برای او احضاریه صادر خواهد کرد خودداری کرد. او در یک بیانیه تهدید به صدور احضاریه نکرد و گفت: امروز ما به دونالد ترامپ فرصتی برای شهادت دادن درباره رخدادهای ششم ژانویه پیشنهاد دادیم و او آن را رد کرد. به رغم الفاظ وکلای وی، هر مقام متهم شده به تحریک به خشونت مسلحانه علیه دولت آمریکا باید از شانس شهادت دادن آزادانه و صادقانه چنانچه این مقام دفاعیه ای دارد استقبال کند. ما در محاکمه ثابت خواهیم کرد که رفتار دونالد ترامپ غیرقابل دفاع بوده است.

مخالفت فوری او با شهادت دادن گویای همه چیز بوده و به وضوح منجر به یک استنباط معکوس در حمایت از گناهکار بودنش می شود./خبر فوری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید