کد خبر:24777
پ

سخنگوی شورای نگهبان گفت: از نخبگان سراسر کشور درخواست داریم که ما را در اجرای بهتر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ همراهی کنند.

به گزارش روزانه نیوز عباسعلی کدخدایی روز یکشنبه در مراسم اختتامیه رویداد ایده نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: کرونا ویروس منحوسی است که جامعه بشریت را درگیر کرده و در همه جای دنیا همه مشغول مبارزه با آن هستند، در جای جای کشور ما نیز همه درگیر آن هستند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: همه مسئولین و دستگاه‌ها نیز به دنبال آن هستند که در حوزه مسئولیتشان مشکلاتی که این ویروس ایجاد کرده است را مرتفع کنند.

کدخدایی باقدردانی از وزارت بهداشت و کادر درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند، تصریح کرد: مبارزه و مقابله با این ویروس نیازمند مشارکت همه آحاد جامعه است و فقط مسئولین نمی‌توانند بار مبارزه با آن را به دوش بکشند.

وی تاکید کرد: از نخبگان سراسر کشور درخواست داریم که ما را در بهتر اجرا کردن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ همراهی کنند که با وضعیت شیوع این ویروس منحوس چگونه بتوانیم انتخابات سالم برگزار کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در کنار سلامت انتخابات باید سلامت مردم را ملاک قرار دهیم. چرا که هم سلامت انتخابات و هم سلامت مردم برای ما مهم است.

کدخدایی در ادامه گفت: چیزی حدود ۴۰۰ نفر از نخبگان درگیر رقابت رویداد ایده‌نگاری کرونا بودند و امیدوار هستیم حرکتی که امسال آغاز شد، در بخش‌های دیگر ادامه پیدا کند. نظرخواهی از نخبگان می‌تواند مشکلات ما را حل کند و کمک عظیمی به مسئولین محسوب شود.

وی افزود: مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم از مسائلی مهم مسئولین بوده است بنابراین. با توجه به اینکه یکسال درگیر ویروس کرونا بوده ایم، لازم است اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با ویروس کرونا انجام شود.

وی گفت: در شورای نگهبان با توجه به اینکه سلامتی مردم بهمیت دارد تصمیم گرفتیم از مردم و نخبگان استفاده کنیم و ببینیم چه راهکارهایی پیشنهاد می دهند. سه گروه از نخبگان امروز ایده های خوبی داشتند و امیدوار هستیم مسئولین از این راهکارهای نخبگان استفاده کنند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: راهکارهای عملی این ایده ها به وزارت کشور بر می گردد و ما نیز در شورای نگهبان اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

کدخدایی در رابطه با الکترونیکی شدن انتخابات کفت: بحث فنی میان شورای نگهبان و وزارت کشور است و هر زمان به جمع بندی برسیم و بستر فراهم شود انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما مخالفتی با انتخابات الکترونیک نداشته و نداریم و فقط لازم است زیرساخت های فنی آن آماده شود و هر زمان این زیرساخت ها برگزار شود آماده انجام آن هستیم .

در مراسم امروز رقابت ایده‌نگاری بحران کرونا و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ظهر امروز با معرفی تیم‌های برتر پایان یافت

این رقابت علمی که با محوریت پژوهشکده شورای نگهبان برگزار شد، تلاشی ارائه پیشنهاداتی به مجریان انتخابات برای رفع دغدغه مردم درباره مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط کرونا بود

در این رقابت علمی، ۴۰۰ نفر از نخبگان کشورمان در قالب تیم‌های علمی از سراسر کشور، مشارکت داشتند

این مراسم با حضور عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد./ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید