کد خبر:25265
پ

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت که در دیدار شنبه با فواد حسین همتای عراقی خود بر تعهد به ثبات در عراق تاکید کرد.

به گزارش روزانه نیوز ظریف در پیامی توئیتری نوشت: دیدار خوبی با وزیر امور خارجه عراق داشتم. درباره گسترش روابط و همکاری منطقه‌ای و بین المللی گفت و گو کردیم. از تلاش‌های سازنده عراق برای امنیت منطقه استقبال کردم، بر تعهد ایران نسبت به ثبات عراق تاکید کرده و خصومت ثبات‌زدای آمریکا علیه نیروهای عراقی را رد کردم.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در دیدار ظریف و حسین ابعاد مختلف همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تبادلات مرزی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

ظریف اقدام خطرناک آمریکا در حمله به نیروهای عراقی در مناطق مرزی عراق و سوریه را محکوم و این حملات غیرقانونی را نقض حاکمیت کشور قلمداد کرد.

وی برخی حملات و اتفاقات اخیر در داخل خاک عراق را مشکوک دانست که می‌تواند با هدف اختلال در روابط ایران و عراق و برهم زدن امنیت و ثبات این کشور طراحی شده باشد.

وزیر امور خارجه عراق هم در این ملاقات ضرورت مساعی دو طرف برای گسترش همه جانبه روابط را مورد تاکید قرار داد و آمادگی بغداد برای توسعه روابط را به اطلاع وزیر امور خارجه رساند.

وزیر امور خارجه عراق با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در مذاکرات بین دو کشور در زمینه دسترسی ایران به منابع مالی خود در عراق بر آمادگی این کشور در جهت تسهیل دسترسی ایران به وجوه خود در این کشور تاکید کرد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید