کد خبر:25567
پ

دارنده ۲ مدال طلا المپیک با بیان اینکه شوراهای شهر حلقه ارتباط مردم با مسوولان هستند گفت: ورزشکاران می توانند با حضور در شورا به تقویت ورزش همگانی و قهرمانی کمک کنند.

به گزارش روزانه نیوز «حسین رضازاده» با بیان اهمیت شورای شهر به عنوان یک تشکل غیر دولتی اظهار داشت: شوراهای شهر  و روستا ابتکاری برای رساندن مشکلات و حرف مردم به گوش مسوولان است و به بیان دیگر می‌شود گفت حلقه رابط بین مردم و مسوولان هستند. ورزشکاران نیز به عنوان قشر مهمی از جامعه نیازهایی دارند که امکان طرح آن به صورت مستقیم کم است لذا حضور یک نماینده از این قشر در شوراهای شهر و روستا می‌توانند بخشی از مشکلات آنان را حل کند.

عضو شورای شهر تهران در دوره چهارم گفت: من با رای مردم به شورا رسیدم و در نخستین گام به عضویت کمیسیون فرهنگی اجتماعی درآمدم. بخشی از کار این کمیسیون به ورزش اختصاص دارد و من به همراه دیگر قهرمانان حاضر در شورای شهر فراکسیون ورزش را تشکیل دادیم فراکسیونی که اقدامات زیادی در دوره چهارم انجام داد و حتی چند سالن ورزشی با کمک این فراکسیون به فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین رسید. البته شهرداری‌ها امکانات زیادی دارند و تعامل مناسب با این نهاد می تواند زمینه را برای رشد ورزش همگانی در کلان‌شهرها فراهم کند.

دارنده مدال طلا وزنه‌برداری المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ادامه داد: البته در آن دوره برخی از حاشیه‌ها موجب شد تا مردم این تصور را داشته باشند که ما با ورود به شورای شهر سیاست زده شدیم در حالی که اینگونه نبود و تلاش من تنها برای تقویت ورزش در ۲ بخش قهرمانی و همگانی بود. اگر در آینده قرار باشد قهرمان یا قهرمانانی در شورای شهر حضور داشته باشند بدون شک مشکلات ورزش در ۲ بخش همگانی و قهرمانی باید اولویت آنان باشد.

رییس اسبق فدراسیون وزنه‌برداری با بیان اینکه نباید به حضور ورزشکاران در سیاست بدبین باشیم گفت: در دنیا هم اینگونه است و بسیاری از بزرگان ورزش جهان به سیاست روی آوردند.

رضازاده که اکنون در کسوت رییس انجمن پاراوزنه‌برداری در فدراسیون جانبازان و معلولین مشغول به فعالیت است با اشاره به مسابقات قهرمانی کشور این رشته گفت: مسابقات در بالاترین سطح و زیر نظر ناظر کمیته بین‌المللی المپیک برگزار شد. ورزشکاران رکوردهای خوبی را به جا گذاشتند و باید اردوهای تیم ملی نیز به صورت مستمر ادامه داشته باشد. امیدوارم نتایج درخشانی در توکیو کسب کنیم.

وی با اشاره به مدال نقره منصور پورمیرزایی در دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم گفت: پورمیرزایی از ورزشکاران و قهرمانان با سابقه ایران است و در ۶ ماه تا پارالمپیک می‌تواند به آمادگی کامل برسد. من با او حرف زدم و شاید یکی از دلایل خطا او در مسابقه سنگینی نام سیامند رحمان باشد. پورمیرزایی باید به جای رحمان به توکیو اعزام شود و این انتظارات را از او زیاد کرد است. البته با تمرینات ویژه وی می تواند به روزهای اوج برگردد.

بیست وهفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور وزنه برداری مردان و هفتمین دوره با حضور ناظر کمیته بین المللی پارالمپیک، یادبود سیامند رحمان و گرامیداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی که از روز گذشته آغاز شده بود،  عصر روز گذشته (سه‌شنبه) با برگزاری رقابت های دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم به پایان رسید. با پایان مسابقات، تیم کرمانشاه با ۶۳ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و تیم های مازندران با ۵۳ خوزستان با ۵۱ امتیاز به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید