کد خبر:25943
پ

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه خرید کالاهای اساسی مورد نیاز سال 1400 آغاز شده است، گفت: برای تنظیم بازار میوه شب عید 80 جایگاه در تهران برای توزیع میوه در نظر گرفته شده است.

به گزارش روزانه نیوز عباس قبادی در جلسه ستاد تنظیم بازار، گفت: بر اساس گزارشات واصله از سطح بازار  و همچنین  موجودی کالاهای بنادر و کالاهایی که در حال ورود به کشور است گزارشات بسیار خوبی داشتیم.

دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: خوشبختانه در سال 99 اتفاق  به اندازه سال 98 کالا به کشور وارد شده است و بیش از 20 میلیون تن کالای مورد نیاز کشور در سال 99 خریداری  شده و از سایر کشور و وارد کشور شده است.

وی بیان داشت:  اکثر کالاهایی که وارد کشور شده مواد اولیه کالاهای واسطه ای و همچنین کالاهای مصرفی مورد نیاز جامعه  از جمله روغن، جو ، ذرت، کنجاله ودانه های روغنی بوده  است.

قبادی با بیان اینکه  موجودی بنادر کشور نیز به همان میزان سال گذشته است و کسری نداشته‌ایم بیان داشت:  بانک مرکزی همه اعتبارات لازم در سال جاری برای خرید کالاهای اساسی را اختصاص داد و به عبارتی  100 درصد اختصاص را انجام داده و الان خرید کالاها برای سال 1400 شروع شده است.

وی افزود:در بحث میوه و مرکبات هم جلساتی با تمام دست‌اندرکاران برگزار و مقرر شد  تا کالا به صورت مستقیم و بدون واسطه به دست مصرف کننده برسد براین اساس مکان هایی را در اختیار باغداران قرار خواهیم داد تا آنها بتوانند محصولاتشان را بصورت مستقیم عرضه کنند.

 دبیر ستاد تنظیم بازار افزود:  براین اساس بیش از ۸۰ نقطه در تهران برای عرضه  مستقیم محصولات باغداران در تهران در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: میوه هایی که برای شب عید توسط کارگروه ستاد تنظیم بازار ذخیره شده در روزهای آینده توزیع خواهد شد. /فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید