کد خبر:26151
پ

رئیس جمهور آمریکا نظام مالیاتی این کشور را در خدمت اقشار ثروتمند خواند.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از سی اسپن، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نظام مالیاتی این کشور انتقاد کرد و آن را به نفع ثروتمندان آمریکایی دانست.

بر این اساس، جو بایدن در سخنانی در کاخ سفید گفت: وقتی به اتفاقات پنجاه روز گذشته نگاه می‌کنم به یاد گفته هایم می‌افتم. من به مردم آمریکا قول داده بودم که به آن‌ها در ادامه مسیر کمک می‌کنم. با طرح نجات اقتصادی که امضاء و به قانون تبدیل شد می‌توان گفت من به قول خود عمل کردم. البته نباید بگویم من، بلکه ما به قول خود عمل کردیم. اما وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم هنوز هم ما ملتی هستند که در فقر زندگی می‌کنند. همه اعضای مجلس نمایندگان و سنا در این مسیر به ما کمک کردند و باید از همه آن‌ها تشکر کرد. هنوز کار‌های زیادی باقی مانده است. باید برای حمایت از کسب و کار‌های کوچک اقدام کرد. حدود چهارصد هزار کسب و کار به دلیل همه گیری کرونا تعطیل شده است.

وی ادامه داد: نباید وضعیت به گونه‌ای باشد که در نظام مالیاتی کشور، ثروتمندترین افراد بیشترین بهره را ببرند. طرفداران کاهش مالیات برای این گروه می‌گویند که کاهش مالیات برای ثروتمندان، به ایجاد فرصت‌های شغلی برای طبقات پایین منجر خواهد شد. اما در عمل دیدیم این روش نتیجه‌ای نداشته است. همه کار‌هایی که در گذشته در این زمینه انجام گرفته فقط باعث شد افراد پولدار، ثروتمندتر شوند و بقیه فاصله بیشتری با ثروتمندان پیدا کنند.

بایدن تاکید کرد: ثروتمندان باید سهم خود را در نظام مالیاتی به گونه‌ای منصفانه پرداخت کنند. این بار ما می‌خواهیم اقتصاد کشور را با مدل پایین به بالا به رشد برسانیم یعنی با تاکید بر طبقه پایین و متوسط. باید زندگی مردم بهبود پیداکند.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در راستای حمایت از اقشار ثروتمند در این کشور اقدام به کاهش مالیات آن‌ها از ۳۵ درصد به ۲۱ درصد کرد. این اقدام به واکنش منفی دموکرات‌ها و نمایندگان ترقی خواه کنگره روبه رو شد. آمریکا بیشترین شمار ثروتمندان را در جهان داراست./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید