کد خبر:26661
پ

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه باز کردن فضای مطالبه‌گری منجر به امیدبخشی می‌شود، گفت: مجلس باید در حمایت از رسانه‌ها و مطالبه‌گران که به قصد اصلاح کار می‌کنند ورود پیدا کند.

به گزارش روزانه نیوز اشکان یوسفی در جلسه بررسی عملکرد یکساله مجلس شورای اسلامی در جمع اصحاب رسانه استان همدان که به همت بسیج رسانه استان برگزار شد، ضمن تبریک سال نو با بیان اینکه امیدآفرینی نه خریدنی و نه وارد کردنی و نه مصوبه‌پذیر است، اظهار داشت: امید تولید کردنی است و نمایندگان استان همدان باید به سمتی بروند که امید را در دل مردم تولید کنند و به وجود بیاورند.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی دارای سه مولفه اعتماد، انسجام و مشارکت است، گفت: متاسفانه پژوه‌های محرمانه و غیر محرمانه در کشور ما مشخص کرده که سرمایه اجتماعی ما به دلیل کم شدن اعتماد مردم به شدت رو به افول است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه باید هر چه سریع‌تر اتفاقات خوب بیفتد تا اعتماد مردم برگردد، گفت: با برگشت اعتماد انسجام و مشارکت بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه از مجلس یازدهم انتظار می‌رود اعتماد و اطمینان مردم نسبت به مجلس ترمیم یابد، گفت: مجلس شورای اسلامی با دو روش قانون‌گذاری و نظارت محل تغییر وضع موجود است.

یوسفی با بیان اینکه انتظار می‌رفت با وجود مجلس انقلابی در گام‌های اولیه و کوتاه مدت اتفاقاتی را رقم بزند که جرقه امید و اعتماد برگردد، گفت: اتفاقاتی مانند صف مرغ و امثال آن که در کشور اتفاق می‌افتد به ریشه اعتماد و انسجام مردم تیشه می‌زند.

وی با بیان اینکه برخی مسئولین، خبرنگاران و اصحاب رسانه را مورد هدف قرار می‌دهند که چرا اخبار را پوشش می‌دهند، ابراز داشت: خبرنگاران در انعکاس اخبار وظیفه خود را انجام می‌دهند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان در خصوص لزوم افزایش سطح نظارت‌ها توسط مجلس گفت: اینجا نقطه تلاقی رسانه و مجلس است و به خواسته مردم رسانه بر مجلس و مجلس بر مجریان و قوانین حاکم برآن نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه باز کردن فضای مطالبه‌گری منجر به امیدبخشی می‌شود که توسط مجلس اجرایی خواهد شد، گفت: مجلس باید در حمایت از رسانه‌ها و خبرنگار و مطالبه‌گران که به قصد اصلاح کار می‌کنند ورود پیدا کند.

یوسفی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اخبار خوب، مفید و امید بخش مخابره کنید، گفت: بخشی از آن به اصحاب رسانه بر می‌گردد و امیدبخشی توسط مسئولین باید محقق شود./خبرگزاری بسیج

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید