کد خبر:26919
پ

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفـت:‌ با مصوبه کمسیون آئین‌نامه صدور توصیه‌نامه از سوی نمایندگان برای خود و بستگان درجه یک‌شان برای گرفتن تسهیلات و یا استخدام و امثال این موارد ممنوع شد.

به گزارش روزانه نیوز سمیه محمودی نماینده مردم شهررضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت:‌در جلسه امروز مواد باقیمانده از طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مورد تصویب قرار گرفت و کار بررسی و تصویب این طرح در کمیسیون به پایان رسید.

وی افزود: طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان طی 14 جلسه در کمیسیون آئین‌نامه بررسی و تصویب شد و برای رسیدگی در صحن علنی مجلس به هیأت رئیسه ارسال خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون آئین‌نامه صدور هرگونه توصیه‌نامه از سوی نمایندگان برای خود و بستگان درجه یک نسبی و سببی‌شان برای گرفتن تسهیلات یا مسائل مالی، مالیاتی و حقوقی و … ممنوع شد.

محمودی خاطرنشان کرد:‌علاوه بر این بر اساس مصوبه دیگر امروز کمیسیون چنانچه هر یک از نمایندگان یا بستگان درجه یک نسبی و سببی‌شان در دوران نمایندگی شخص نماینده فعالیت تجاری، صنعتی،‌کشاورزی و یا آموزشی را آغاز کنند باید به اطلاع هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برسد و در سامانه مجلس شورای اسلامی که به همین منظور راه‌اندازی خواهد شد ثبت شود.

وی افزود: طرح شفافیت آراء بار دیگر در دستور کمیسیون آئین‌»امه قرار گرفت و در نوبت بررسی قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس در پایان گفت: طرح‌های زیادی در دستور کمیسیون تدوین آئین‌نامه مجلس است که باید هیأت کمیسیون جلسه‌ای برای تعیین اولویت‌ها در رسیدگی به طرح‌ها برگزار کند./فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید