کد خبر:27510
پ

 مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی ضمن هشدار به متخلفان از آغاز طرح نظارت تعزیرات در ماه مبارک رمضان و آغاز فاز دوم طرح تسهیل کسب و کار خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز از سازمان تعزیرات حکومتی، محسن عسکری افزود: طرح تسهیل کسب و کار که از اسفندماه سال گذشته به منظور برخورد با متخلفان نوروزی در حال انجام بود در آستانه ماه مبارک رمضان وارد فاز جدید شد.

وی افزود: هدف از انجام این طرح، حمایت از حقوق شهروندی و جلوگیری از تخلفات صنفی از جمله گرانفروشی، کم فروشی و احتکار با همکاری دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان صمت، نیروی انتظامی، دامپزشکی، بهداشت و اتحادیه‌ها است.

عسکری اضافه کرد: هموطنان می‌توانند برای ثبت شکایات و گزارش‌های مردمی از طریق سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات،  سامانه ۱۲۴ وزارت صمت و یا تارنمای t۱۳۵.ir اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این طرح تعداد پنج هزار و ۹۳۶ تیم گشت مشترک اعزام و تعداد ۳۴ هزار و ۷۱۱ مورد بازرسی انجام شد که ۹ هزار و ۵۱۹ واحد دارای تخلف شناسایی شدند و ۱۴ هزار و ۵۶۷ واحد نیز تخلفی نداشتند.

عسکری اظهارداشت: با توجه به اینکه هدف اجرای این طرح پیشگیری از تخلفات و تسهیل کسب و کار بوده، تعداد ۱۰ هزار و ۶۲۵ واحد با دریافت تذکر و اصلاح موارد انجام شد و در نهایت برای یک هزار و ۳۴ واحد پرونده تخلف تشکیل و متخلفان به پرداخت ۳۱ میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

طرح تسهیل کسب و کار نوروز ۱۴۰۰ سازمان تعزیرات حکومتی که از ۱۵ اسفند سال گذشته با همکاری دستگاه های نظارتی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، دامپزشکی، وزارت بهداشت و … آغاز شده بود در روز شنبه چهاردهم فروردین سال جاری پایان یافت.

۱۶ فروردین مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از انجام ۳۴ هزار و ۷۱۱ مورد بازرسی در طرح تسهیل کسب و کار نوروزی این سازمان و جریمه ۳۱ میلیارد ریالی متخلفان خبر داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید