کد خبر:27863
پ

وزیر نیرو از رونمایی اولین توربین بخار ساخت ایران خبر داد و گفت: با ساخت این توربين نیاز ما به خارج از کشور صفر شد.

به گزارش روزانه نیوز رضا اردکانیان وزیر نیرو هشت پروژه شامل چهار پروژه در اصفهان، دو پروژه در استان چهارمحال و بختیاری، یک پروژه در استان تهران و پروژه برق‌رسانی به ۶۲ روستا را به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رساند.

وزیر نیرو در پویش هفته سوم الف ب ایران در سال ۱۴۰۰ از رونمایی اولین توربین بخار ساخت ایران خبر داد و گفت: این توربین نخستین نمونه ایرانی ساخت داخل است که با ظرفیت ۸۲.۵ مگاوات توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است.

او ادامه داد: در گذشته برای تامین توربین از خارج از کشور باید مبالغی حدود ۹۰ میلیارد تومان هزینه می‌شد، ولی امروز با طراحی ساخت داخل این عدد به رقمی در حدود ۳ میلیارد تومان رسیده است.

اردکانیان گفت: ما با کمبود بارش در سال ۹۹_۱۴۰۰ رو به رو بودیم و با همکاری نزدیک با سازمان هواشناسی و همچنین با بررسی‌های همکاران در در حوزه آب کشور از مدت‌ها قبل تدارک و برنامه ریزی برای شرایط فعلی داشته‌ایم تا بتوانیم امسال را با سعی در حل موضوع کم آبی پشت سر بگذاریم.

او ادامه داد: فراموش نکنیم بار‌ها این اطلاع رسانی صورت گرفته که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه ما عموما از این به بعد پذیرای شرایط حدی یا ترسالی و خشکسالی‌های شدید باشیم.

وزیر نیرو بیان کرد: ما دو سال پربارش بعد از ۵۰ سال اخیر تجربه کردیم و سال آبی ۹۶ _۹۷ خشک‌ترین سال در ۵۰ سال اخیر بود و متعاقب آن سال آبی ۹۷_۹۸ یکی از ترسال‌ترین سال‌های اخیر در کشور بود.

اردکانیان تصریح کرد:  اما امسال به نسبت سال گذشته ۵۰ درصد با کمبود بارش مواجه هستیم و  باتوجه به شرایط، شرب و مصرف در اولویت قرار دارد.

اردکانیان گفت: ما سعی کردیم به عنوان یک وزارتخانه که مسئولیت تامین آب و برق کشور را برعهده دارد، تمامی کار‌های خود را به نحوه شایسته انجام دهیم، دست همکاری ما به سوی مردم و ارکان دولت دراز است تا بتوانیم مدیریت در بخش انرژی داشته باشیم.

وزیر نیرو افزود: هفته آینده ما بهره برداری طرح‌های بزرگی را داریم و همچنان پویش هر هفته الف_ب_ایران به حرکت خود ادامه خواهد داد و ما ملزم به اجرای عملیات طرح‌های آب و برق در کشور هستیم.

اردکانیان ادامه داد: ما دغدغه حق الناس را داریم و یکی از جنبه‌های حقوق عامه این است که جامعه احساس کند که آنچه به عنوان فرصت و یا جامعه مدیریتی در اختیار گروهی از فرزندان خود داده است بهترین نحو، به عنوان امانت در گردش مدیریت جدید قرار می‌گیرد و این گونه نخواهد بود که مجددا کار‌ها از صفر آغاز شود./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید