کد خبر:27964
پ

نخستین همایش بین‌المللی «ایران شناسی: تجربه دیروز، وضعیت حال، نگاه به آینده» توسط معاونت پژوهش و گروه پژوهش‌های ایرانشناسی و اسلام شناسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، به صورت مجازی، شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز  از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، همایش بین المللی آنلاین «ایران شناسی: تجربه دیروز، وضعیت حال، نگاه به آینده» در تاریخ اول و دوم شهریورماه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

این همایش نخستین همایش سازمان در حوزه مطالعات ایرانشناسی است که در سطح بین المللی برگزار می شود و از محققان ایرانی و غیرایرانی که به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی آثار و پژوهش هایی دارند دعوت می شود با شرکت در این گردهمایی آخرین نتایج مطالعات و پژوهش های خود را درباره ایران و مطالعات ایرانی در جهان به صورت مجازی ارائه کنند.

فاطمه جان احمدی، معاون پژوهشی سازمان به عنوان دبیر علمی و علی محمد طرفداری دبیر اجرایی این همایش است و جمعی از استادان این حوزه در عرصه ملی و بین المللی اعضای کمیته علمی این همایش را تشکیل می دهند.

مهلت ارسال چکیده مقالات برای حضور در این همایش در تاریخ  ۳۱ تیرماه است و مهلت ارسال اصل مقالات ۲۰ مرداد تعیین شده است.

محورهای این همایش با توجه به رویکرد پژوهش های سازمان در حوزه ایرانشناسی، به بررسی فراز و فرود مطالعات ایرانشناسی در جهان طی سده های گذشته و وضعیت کنونی اختصاص دارند. همچنین پنل های تخصصی نیز برای ارئه آخرین دستاورهای حوزه ایرانشناسی در جهان در نظر گرفته شده است.

چکیده ها، مقالات و سئوالات مربوط از طریق ایمیل همایش به آدرس: iranologyconference@gmail.com دریافت و پاسخ داده خواهد شد. همچنین مقرر شده تا گزیده مقالات برتر این همایش در قالب ویژه نامه مجلات علمی و یا به صورت کتاب منتشر شود. همچنین زبان کنفرانس فارسی و انگلیسی خواهد بود./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید