کد خبر:28125
پ

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم داخلی‌سازی حداکثری قطعات خودرو تاکید کرد و گفت: شرکت‌های خودروسازی باید این مهم را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های کاری مدنظر قرار داده و برای تحقق آن در سال جاری برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش روزانه نیوز «علیرضا رزم‌حسینی» در جلسه کمیته خودرو که در محل وزارتخانه، با اشاره به بسیج مجموعه وزارت صنعت برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید، افزود: به منظور عملیاتی شدن شعار سال جاری در صنعت خودرو، ایدرو باید با تلاش حداکثری، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان برای تامین نیاز داخل باید ضمن برنامه‌ریزی برای افزایش کمی محصولات خود، بیش از پیش در مسیر ارتقای کیفی و تولید خودروی باکیفیت و در شان مردم گام بردارند.

«محسن صالحی‌نیا»، رییس هیات عامل ایدرو نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش تولید شرکت‌های خودروسازی، خاطرنشان‌کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از یک میلیون دستگاه خودرو توسط دو خودروساز بزرگ تولید و روانه بازار خواهد شد.

میزان تولید یاد شده مشتمل بر تولید ۹۰۳ هزار و ۳۱۴ دستگاه سواری (بیش از ۹۱ درصد کل تولیدات)، ۸۰ هزار و ۵۴۸ دستگاه وانت، پنج هزار و ۸۴۰ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده، ۹۴۴ دستگاه اتوبوس، ۷۸۹ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس و ۲۵۷ دستگاه ون است.

بررسی آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن حاکی از تولید ۹۹۱ هزار و ۶۹۲ دستگاه خودرو و کمتر از برنامه در ۱۲ ماهه پارسال است.

گفتنی است: با توجه به تولید ۸۳۱ هزار و ۹۹۶ دستگاه انواع خودرو در سال ۹۸، رشد ۱۹.۲ درصدی در این حوزه به ثبت رسید./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید