کد خبر:28240
پ

رئیس جمهور گفت: دولت تمام تلاش خود را برای واردات واکسن خارجی و حمایت از واکسن داخلی بکار گرفته تا مردم به زودی از واکسن کرونا بهره مند شوند و امسال همه باید دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را برای واردات واکسن خارجی و حمایت از واکسن داخلی بکار گرفته تا مردم به زودی از واکسن کرونا بهره مند شوند و زنجیره بیماری را قطع شود و شرایط  بهتری برای زندگی مردم و رونق کسب و کارها و نیز امکان تحصیل دانش آموزان در نیمه دوم سال تحصیلی فراهم شود.

رئیس جمهور افزود: اگر کسی واکسن تزریق کرد بمعنای این نیست که مصون شده است، بلکه باید نوبت دوم آن را هم تزریق کند و بعد از آن هم زمانی این بدن ممکن است در برابر این ویروس مصون بماند.

واکسن زدن به معنای مصون شدن نیست

روحانی ادامه داد: واکسن زدن به معنای مصون شدن نیست. اولا زمان می برد تا فرد مصون شود و  دوماً ممکن است ویروس جهش یافته دیگری وارد شود که بدن فردی که واکسن زده نسبت به آن مصون نباشد.

رئیس جمهور افزود: برگزاری مراسم شب‌های قدر در مناطق قرمز و نارنجی صرفا در فضای باز و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی مجاز است.

وی تصریح کرد: صدا و سیما و امکانات دیجیتالی کشور با همه توان مراسم شب‌های قدر را به سمع و نظر مردم برسانند و همه تلاش خود را انجام دهند تا مراسم معطر شب‌های قدر به منازل مردم کشیده شود.
از موج چهارم بیماری کرونا دیرتر خارج خواهیم شد
روحانی با اشاره به اینکه براساس آمار و گزارش‌ها، رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم هنوز به طور متوسط ۶۱ درصد است، گفت: این وضعیت بسیار خطرناک بوده و به این معنی است که با ادامه این شرایط از موج چهارم بیماری دیرتر خارج خواهیم شد.رئیس جمهور با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم باید به بالای ۹۰ درصد برسد تا بتوانیم این بیماری را مهار و زنجیره ابتلا را قطع کنیم، اظهار داشت: باید نظارت‌ها بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تشدید شود تا بتوانیم تا پایان هفته شاهد تبدیل وضعیت مناطق از قرمز به نارنجی باشیم./میزان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید